دبیر بخش مستند چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم:

سینمای مستند همپای سینمای داستانی رشد چشمگیری داشته است

سومین شب از جشنواره تلویزیونی جام جم با حضور غفوری مدیر شبکه مستند و همچنین فرهاد آییش بازیگر مجموعه تلویزیونی دیوار به دیوار به روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سومین برنامه از چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با حضور سلیم غفوری مدیر شبکه مستند و فرهاد آییش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به روی آنتن شبکه نسیم رفت.

غفوری در ابتدای برنامه با اشاره به بازخورد مثبت مخاطبان از شبکه مستند گفت: طی سال های اخیر توجه مردم و مسئولان نسبت به گذشته بیشتر شده است، البته شاید دلیل آن اقبال مردم به شبکه مستند است و مهم تر از بازخورد مثبت مثبت مردم، رشد کیفی مستند هاست که در جشنواره های مختلف سینمایی همپای سینمای داستانی ما پیش رفته است.

وی با تاکید بر کیفیت بالای آثار مستند سینمایی و تلویزیونی بیان کرد: هم اکنون کیفیت بالای آثار محسوس و ملموس است.

دبیر بخش مستند جشنواره تلویزیونی جام جم با توجه به آثار ارسال شده به دبیرخانه اظهار کرد: انتخاب آثار برعهده هرکدام از شبکه ها بود، در همین راستا با توجه به سهمیه هر شبکه ۵۲ اثر با موضوعات متنوع انقلاب اسلامی، اقتصادی، مردمی، تاریخی و ... به دست ما رسیده است.

غفوری با بیان اینکه آثار تولید شده در این سالهای اخیر با رشد چشمگیری مواجه بود، افزود: ما در تلویزیون جشنواره های تخصصی متعددی داریم، به همین جهت نیز ما در شبکه مستند از بینندگان می خواهیم آثار خود را به جشنواره مستند ها ارسال کنند تا در دو بخش مردمی و انتخاب داوران در جشنواره مستند های تلویزیونی داوری شوند.

مدیر شبکه مستند با بیان اینکه جوایز جشنواره به بخش های مختلف پژوهش، کارگردانی و بهترین مستند تعلق می گیرد، گفت: به جهت اینکه جشنواره بخش های مختلف دارد تاکید بر این بود که بخش جوایز زیاد نشود، به همین دلیل از تعدد جوایز در بخش نریشن، نویسندگی و ... چشم پوشی کردیم و در بخش تخصصی جشنواره به آن خواهیم پرداخت.

در ادامه برنامه، آنونس نظرسنجی تیتراژ های تلویزیونی به شرح زیر به نمایش درآمد:
 
احسان خواجه امیری (هشت و نیم دقیقه )،امید نعمتی (لیسانسه ها)،سالار عقیلی (چرخ فلک)،علیرضا قربانی (پرده نشین)،محمد اصفهانی (نفس)،محمد علیزاده (برادر)،مهرداد یکتا (دیوار به دیوار)،میثم ابراهیمی (دردسرهای عظیم) 
 
 تصویربرداری دیوار به دیوار ۲ تا سال تحویل ادامه دارد
 
فرهادآییش بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در برنامه تلویزیون از روند تصویربرداری دیوار به دیوار ۲ خبر داد و گفت: حدود سه ماه است که تصویر برداری دیوار به دیوار شروع شده و احتمالا ۲۹ اسفند ماه، کار ضبط به اتمام می رسد و برای ایام عید روی آنتن می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه فصل دوم هر مجموعه ای با چالش های بیشتری روبروی است، اظهار کرد: فصل دوم هر سریال همیشه بنا به پیش درآمدی که در ذهن ها وجود دارد با مخاطب ارتباط بهتری برقرار می کند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی پرده نشین بیان کرد: در اجرای دیوار به دیوار از نظر بازی ها و آن شور بازیگری و هنری که وجود دارد، به همه ما خوش می گذرد.

آییش در پاسخ به فرزاد حسنی درباره سلامتی اش بیان کرد: امروز اولین روزی است که بدون عصا آمدم و بعد از عید‌و جراحی سرحال می شوم.

وی درخصوص تفاوت بازی ها ایران و دیگر کشور ها گفت: در بازیگری خیلی تفاوت بین ایران و دیگر کشور ها نیست. من در آمریکا کارگردانی می کردم و وقتی به ایران آمدم متوجه تفاوت های کارگردانی شدم.

آییش با اشاره به بازی متفاوت خود در سریال پرده نشین گفت: در آن مجموعه یک تهیه کننده و کارگردانی حضور داشت که از همه جهات بستر را آماده برای من می کرد. من برای بازی در پرده نشین روزی ۵ تا ۶ ساعت صحبت های روحانیون مختلف را می دیدم و در ماشین گوش می دادم. همچنین بهروز شعیبی کارگردان مجموعه را می شناختم. البته حساسیت های بازی هم از بیرون کشور و هم از داخل زیاد بود باید بسیار مراقبت می کردم.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.