ترامپ: تحقیقات اوباما درباره دخالت روس‌ها در انتخابات آمریکا بزرگ‌تر از «رسوایی واترگیت» است

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی جدید اتهامات خود را علیه دولت اوباما به سبب انجام تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تکرار کرد.

تحقیقات اوباما درباره دخالت روس‌ها در انتخابات آمریکا بزرگ‌تر از «رسوایی واترگیت» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در توییتی جدید، اتهامات خود را علیه دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور، به سبب انجام تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا تکرار کرد.

ترامپ در این توییت آغاز تحقیقات درباره ستاد انتخاباتی‌اش توسط دولت اوباما را یک دسیسه‌چینی توصیف کرد که هدف آن کمک به هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، بوده است.

توییت امروز رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش مبنی بر تلاش اف بی آی (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) در دوران ریاست جمهوری اوباما برای جلوگیری از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بود.

ترامپ بارها وجود هرگونه ارتباطی میان اعضای ستاد انتخاباتی‌اش و روس ها را منکر شده است. این در حالی است که مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا مسکو را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور با هدف کمک به پیروزی ترامپ در این رقابت ها، متهم می کنند.

ترامپ در توییت امروز خود نوشت: چرا دولت اوباما تحقیقات درباره ستاد انتخاباتی ترامپ را (بدون در دست داشتن هیچ گونه مدرکی دال بر تخلف) مدتها پیش از برگزاری انتخابات در ماه نوامبر [سال 2016] آغاز کرد؟

ترامپ در ادامه توییتش نوشت دولت اوباما می خواست ستاد ترامپ را بی اعتبار کند تا هیلاری حقه‌باز در این رقابت ها پیروز شود. (این رسوایی) بزرگ‌تر از رسوایی واترگیت است. افزون بر آن، اوباما برای مقابله با دخالت روس ها هیچ اقدامی نکرد.

توییت اخیر ترامپ چندین هفته پس از آن منتشر می شود که رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، اتهامات جدیدی را علیه 13 فرد و 3 نهاد روس مطرح کرده است.

در ادامه گزارش هیل آمده است جیمز کومی، رئیس پیشین اف بی ای، سال گذشته شهادت داد که اداره تحقیقات فدرال آمریکا تحقیقات خود را درباره اینکه آیا اعضای ستاد ترامپ با تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارتباطی داشته اند یا خیر، در ژوئیه سال 2016 آغاز کرده بود. اف بی آی پیش از آن، تحقیقات خود را درباره استفاده کلینتون –در سمت وزیر امور خارجه آمریکا– از ایمیل شخصی خود برای فرستادن رایانامه های رسمی حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده، علنی کرده بود.

وزارت دادگستری آمریکا در راستای تحقیقات اف بی ای، کارتر پیج، مشاور سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، را زیر نظر گرفته بود. همین امر باعث شد که حزب جمهوری خواه در یادداشتی که اوایل سال جاری میلادی (2018) آن را منتشر کرد، تحقیقات پلیس فدرال آمریکا را در این باره «مغرضانه» توصیف کند.

ترامپ پیش تر مدعی شده بود دولت اوباما برای جلوگیری از دخالت روس ها در انتخابات این کشور هیچ اقدامی انجام نداده است. ادعاهای ترامپ به ویژه پس از طرح اتهامات مولر علیه برخی افراد و نهادهای روس، تشدید شده است.

پس از آنکه جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شد مدارکی دال بر دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دست آورده است، اوباما تحریم هایی را علیه مسکو وضع کرد. طبق ادعای مقامات اطلاعاتی آمریکا، روسیه با هک کردن رایانه های ستاد انتخاباتی حزب دموکرات در تلاش برای تأثیر گذاشتن بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

گزارش هیل می افزاید برخی از دموکرات ها اذعان کرده اند که دولت اوباما می توانست اقدامات سختگیرانه تری را برای مقابله با دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام دهد. 
انتهای پیام

توییت ترامپ در سرزنش اوباما به سبب دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار