ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در غوطه شرقی ادامه می‌دهد

ارتش سوریه به پیشروی خود در منطقه غوطه شرقی ادامه داده و پدافند تروریست‌ها نتوانسته است در برابر پیشروی گسترده آنان مقاومت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ ارتش سوریه به پیشروی خود در منطقه غوطه شرقی ادامه می‌دهد.

عبدالرحمان عزالدین خبرنگار این شبکه گزارش داد پدافند تروریست‌ها نتوانست در برابر پیشروی گسترده ارتش سوریه در غوطه شرقی مقاومت کند.

ارتش سوریه و همپیمانانش ۴۰ درصد از مناطق غوطه شرقی را از دست تروریست‌ها آزاد کردند. نیرو‌های ارتش سوریه تنها ۳ کیلومتر با تروریست‌های مستقر در منطقه حرستا از ناحیه شرق فاصله دارند.

نیرو‌های ارتش سوریه با آزادسازی منطقه‌ای که از جنوب منطقه شیفونیه تا شمال منطقه حوش الاشعری کشیده شده است خود را به آستانه مناطق مسرابه و بیت سوا رسانده اند.

ارتش سوریه پیش از دستیابی به این موفقیت، مناطق اوتایا، حوش صالحیه و حوش خراب و النشابیه و حرزما را آزاد کرده بود.

با نزدیک شدن ارتش سوریه به پایگاه جیش الاسلام در دوما، این گروه تروریستی که یکی از بزرگترین گروه‌های مسلح در غوطه شرقی است خطر نابودی خود را احساس کرده است.

جیش الاسلام در سال‌های گذشته با صد‌ها خمپاره و موشک دمشق را هدف قرار می‌داد و به آن افتخار می‌کرد. حملاتی که به شهید شدن و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد.

با وجود پیشروی گسترده ارتش سوریه، گروه‌های تروریستی همچنان مانع از خروج غیرنظامیان از منطقه غوطه شرقی می‌شوند و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند تا از این طریق جلوی پیشروی ارتش را بگیرند.

دمشق همچنین درباره سناریو‌های اتهام زنی به سوریه درباره به کارگیری سلاح شیمیایی هشدار داد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این باره هشدار داد.

لاوروف پیش بینی کرد سخنان دروغین بیشتری درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه بیان خواهد شد.

این شبکه افزود مهمترین تحولی که در منطقه غوطه شرقی رخ داده است همان تداوم پیشروی ارتش سوریه در عمق غوطه است.

ارتش سوریه پیشروی‌های عمده‌ای داشته است. پیشروی‌هایی که ارتش سوریه داشته باعث شده است تا تروریست‌های موجود در شهر حرستا تقریباً به محاصره ارتش سوریه در آیند.

وی درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه غوطه شرقی گفت: دولت سوریه و ارتش این کشور تسهیلات لازم برای ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده را فراهم کرده است.

تلاش می‌شود با فشار آوردن به تروریست‌های حاضر در منطقه غوطه شرقی، این افراد مجبور به تسلیم شوند. اما تاکنون آن‌ها تسلیم نشده اند و حتی اجازه نمی‌دهند غیرنظامیان با عبور از گذرگاه‌های امنی که ایجاد شده از منطقه غوطه شرقی خارج شوند. امروز هفتمین روزی است که هیچ فرد غیرنظامی از گذرگاه وافدین خارج نشده است. با توجه به ضربات سنگینی که تروریست‌ها متحمل شده اند انتظار می‌رود آن‌ها تسلیم شوند.

انتهای پیام/

وضعیت پیشروی ارتش سوریه در غوطه / سخنان لاوروف درباره ادعای استفاده از سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار