الاخباریه سوریه: دولت سوریه بر حفظ جان غیرنظامیان تاکید دارد

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد برخی رسانه‌های شریک در کشتار سوری‌ها اخباری ادعایی را در خصوص حمله شیمیایی در غوطه شرقی سوریه منتشر و به دروغ ادعا کردند ارتش سوریه این اقدام را انجام داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با قطع برنامه‌های خود اعلام کرد برخی رسانه‌های شریک در کشتار سوری‌ها از ساعاتی پیش اخباری ادعایی را در خصوص حمله شیمیایی با گاز سمی کلر به شهر‌های حموریا و بیت سوا در غوطه شرقی سوریه منتشر و ادعا کردند ارتش عربی سوریه این اقدام را انجام داده است.

این اقدام در نمایشی جدید در چارچوب سناریو‌های شیمیایی صورت می‌گیرد و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه افزود پیروزی‌های سریع ارتش سوریه در غوطه حامیان تروریسم را بر آن داشته است که برای جلوگیری از پیشروی‌های ارتش سوریه به دروغ‌های همیشگی شان متوسل شوند. سوریه پیشتر در جلسه‌های شورای امنیت تاکید کرده بود که تروریست‌ها قصد دارند این سناریوی تکراری را بار دیگر اجرا کنند.

مجری الاخباریه سوریه ادامه داد این سناریو نشان دهنده فروپاشی گروه‌های تروریستی است و همزمان با پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی و با هدف حفاظت از تروریست‌ها صورت می‌گیرد. شکست کشور‌های حامی تروریست‌ها در حمایت از ابزار‌های خود در غوطه شرقی موجب شد به این نمایش شیمیایی که در گذشته نیز بار‌ها از آن استفاده کرده اند روی بیاورند.

یکی از دلایل دروغ بودن ادعا‌های آن‌ها این است که آن‌ها هر بار قربانیان را کودکان و غیرنظامیان عنوان می‌کنند و تاکنون حتی یک تروریست هم قربانی نشده است. تروریست‌ها از غیرنظامیان به عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می‌کنند و اجازه خروج امن را که دولت سوریه برای هفتمین روز برای آن‌ها تامین کرده است نمی‌دهند.

دولت سوریه که باب آشتی را گشوده و گذرگاه‌هایی امن برای خروج غیرنظامیان از سیطره تروریست‌ها فراهم کرده است و کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان می‌فرستد از هرکس دیگری بر حفظ جان غیرنظامیان و حمایت از آن‌ها تاکید بیشتری دارد.

انتهای پیام/

ادعای دروغین رسانه‌های وابسته‌ غرب درباره حمله شیمیایی ارتش سوریه در غوطه شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار