شاگردان پوچتینو به دنبال حذف زودهنگام بانوی پیر/ جشن صعود سیتزن‌ها در اتحاد

در ادامه رقابت‌های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب ۲ دیدار همزمان از ساعت ۲۳:۱۵ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه رقابتهای دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت 23 و 15 دقیقه، 2 مسابقه برگزار می شود که تاتنهام میزبان یوونتوس خواهد بود و منچسترسیتی از بازل پذیرایی می کند.

تاتنهام - یوونتوس (2 - 2) _ ورزشگاه ویمبلی لندن

تیم یوونتوس امشب در حالی در لندن به مصاف شاگردان پوچتینو می رود که در بازی رفت با ارائه یک نمایش ضعیف در خانه در حالی که 2 بر صفر پیش بود ، به تساوی 2 بر 2 رضایت داد. بانوی پیر که در سری آ رقابت تنگاتنگی با ناپولی برای قهرمانی دارد، این روزها با بحران مصدومیت روبرو شده و هر روز بر تعداد مصدومان آنها افزوده می شود. دیشیلیو، هوودس، مانژوکیچ،کوادرادو، هیگواین و برناردسکی مهمترین مصدومان یووه هستند که به جز هیگواین و دیشیلیو ، بقیه مصدومان قطعا به دیدار مقابل تاتنهام نمی رسند.  هیگواین و دیشیلیو همراه تیم به لندن رفته اند اما اینکه آمادگی حضور در ترکیب اصلی را خواهند داشت یا خیر مشخص نیست.

در طرف مقابل تاتنهام این روزها به اوج بازگشته و توانسته به رتبه چهارم لیگ جزیره برسد. آنها این هفته نیز با دبل بازیکن کره ای هدرزفیلد را به دو گل مفلوب کرد تا فاصله اش با چلسی رده پنجمی بیشتر و به کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده امیدوارتر شود.

83 درصد تیم هایی که در مرحله نخست دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا، در بازی رفت و در خانه حریف موفق به کسب نتیجه دو بر دو شده اند، در نهایت از این مرحله صعود کردند(10 تیم از 12 تیم) که نشان از شانس بالای اسپرز برای صعود  در دیدار امشب دارد.

در این مرحله تیم تاتنهام نخستین تیمی بود که به یوونتوس در ورزشگاه آلیانز (از سال 2011 که یووه به این ورزشگاه نقل مکان کرده) توانست دو گل بزند.  آنها همچنین به همراه بارسلونا و لیورپول تنها تیمهای بدون شکست این فصل لیگ قهرمانان اروپا هستند. شاگردان پوچتینو چهار دیدار اخیرشان در لیگ قهرمانان را که در ورزشگاه ویمبلی برگزار کردند پیروز شده اند و در هر چهار دیدار نیز سه گل به ثمر رساندند.

یوونتوس نیز فقط یک مسابقه از هفت دیدار خارج خانه خود را در لیگ قهرمانان شکست خورده است. همچنین 78 درصد گلهای آنها در این فصل چمپیونز لیگ، در 15 دقیقه ابتدایی یا انتهایی مسابقاتشان به ثمر رسیده است.

یووه در سه فصل اخیر لیگ قهرمانان، دو بار به فینال رسیده در حالیکه تنها موفقیت اخیر تاتنهام، حضور در مرحله یک چهارم نهایی در فصل 11-2010 بوده است.

بوفون، تاکنون 49 کلین شیت در لیگ قهرمانان داشته است و فقط ایکر کاسیاس با 55 و ادوین فن درسار با 50 کلین شیت آمار بهتری از وی دارند که دروازه بان یووه در این مسابقه می تواند به رکورد فن درسار برسد.

دیدار امشب چهارمین تقابل دو تیم محسوب می شود. در سه دیدار گذشته سهم هر تیم یک پیروزی بوده و یک دیدار هم مساوی شده است. البته تنها دیدار رسمی آنها همین دیدار بازی رفت که مساوی شد.

تاتنهام در مجموع دو دیدار رفت و برگشت در مقابل باشگاه های ایتالیایی چهار بار صعود کرده و فقط یک بار حذف شده است. آنها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در فصل 2014/15، در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه سه بر یک مغلوب فیورنتینا شدند.

رکورد یوونتوس در مجموع دو دیدار رفت و برگشت در مقابل باشگاه های انگلیسی، پنج صعود و هشت حذف بوده است. آن ها در پنج رقابت اخیرشان مقابل باشگاه های انگلیسی حذف شده اند، که آخرین آن به مرحله یک هشتم نهایی فصل 2009/10 لیگ اروپا در مقابل فولام باز می گردد.

ترکیب احتمالی تاتنهام(4-2-3-1):

لوریس، تریپیر، سانچز، ورتونگن، دیویس، دایر، دمبله، اریکسن، سون هیونگ مین، دله علی، هری کین

ترکیب احتمالی یوونتوس(4 - 3- 3):

بوفون، کیلینی، بن عطیه، لیختشتاینر، ساندرو، متوئیدی، خدیرا، پیانیچ، داگلاس کاستا، دیبالا، هیگواین

در حال تکمیل

منچسترسیتی - بازل (4 - 0) _ ورزشگاه اتحاد منچستر

سیتیزن ها در دیدار مقابل بازل در بازی رفت، کار صعود را تمام کردند و امشب در واقع یک دیدار تمرینی در زمین خودشان و شهر منچستر خواهند داشت.صدرنشین مقتدر لیگ جزیره، در دیدار شنبه شب مقابل چلسی نیز به پیروزی رسید و یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس نزدیکتر شد. شاگردان گواردیولا که به قرعه ای مناسب در لیگ قهرمانان برخورد کرده بودند، قصد دارند به رویاپردازی خود ادامه دهند و تا مراحل پایانی این مسابقات پیش روند. بسیازی از کارشناسان این تیم را با توجه به فرم فوق العاده ای که دارد ، حتی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ قهرمانان می دانند.

در طرف مقابل بازل که خودشان را دیگر حذف شده می دانند امشب برای حفظ آبرو به میدان می روند. این تیم در لیگ 10 تیمی سوئیس نیز در رتبه دوم قرار دارد و با توجه به اختلاف 14 امتیازی اش با تیم یانگ بویز، به نظر می رسد امسال در لیگ کشورش نیز دستاوردی نخواهد داشت. البته حضور آنها در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، احتمالا برای مدیران این تیم کافی و رضایت بخش خواهد بود.شاید بدشانسی شاگردان رافائل ویکی بوده که آنها در این مرحله به قویترین منچسترسیتی تاریخ برخورد کرده اند.

تاکنون هیچ تیمی پس از شکست چهار بر صفر خانگی در مرحله نخست حذفی لیگ قهرمانان، موفق به صعود به مرحله بعد نشده است و بعید به نظر می رسد که بازل توان شکستن این طلسم را داشته باشد.

سیتیزن ها در 12 دیدار اخیر خانگی شان در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده اند (9 پیروزی  و سه تساوی) و در 12 دیدار اخیرشان در این مسابقات موفق با گلزنی شده اند. بازل نیز 2 دیدار اخیر خارج از خانه اش را در لیگ قهرمانان، مقابل زسکامسکو و بنفیکا، پیروز شده است.

همه بازی های دو تیم در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، برنده داشته است و آنها مساوی نداشتند . دیدار رفت دو تیم نخستین مسابقه رسمی آنها مقابل یکدیگر محسوب می شد و تا قبل از آن دیدار رسمی برابر هم نداشتند.

در حال تکمیل

ترکیب احتمالی:

منچسترسیتی:کلودیو براوو،دلف،استونز،کمپانی،دنیلو،توره،گوندوگان،دی بروین،سیلوا،فودن و ژسوس

بازل:واچلیک،سوشی،لاکروئا،ریوروس،پترتا،دی،صوفی،لانگ،الیونسی،اشتوکر و اوبرلین

انتهای پیام/

پیش بازی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار