پاریسی ها در انتظار خلق معجزه و صعود به مرحله بعد/ لک لک ها در اندیشه جشن صعود

دور برگشت مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت ۲۳:۱۵ با برگزاری ۲ مسابقه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،دور برگشت مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت 23 و 15 دقیقه، با برگزاری دو مسابقه آغاز می شود که پاری سن ژرمن میزبان رئال مادرید خواهد بود و لیورپول از پورتو پذیرایی می کند.

پاری سن ژرمن(1) - رئال مادرید(3) _ ورزشگاه پارک ده پرانس

شاگردان اونای امری در سانتیاگو برنابئو و در حالی که خیلی هم مستحق شکست نبودند مغلوب تعویض های طلایی زیدان شدند و امشب برای جبران شکست سه بر یک دور رفت و صعود به مرحله بعد، کار بسیار دشواری خواهند داشت. سختی کار پاریسی ها زمانی بیشتر می شود که بدانیم آنها در دیدار امشب نیمار را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. البته مصدومیت هفته گذشته امباپه نیز هواداران پاریسی را به شدت نگران کرد اما به نظر می رسد او به دیدار امشب خواهد رسید.

در طرف مقابل رئال مادرید پس از شکست هفته گذشته مقابل اسپانیول در لالیگا، شنبه این هفته ختافه را سه بر یک شکست داد تا با روحیه مناسب گام به این دیدار بگذارد . دیداری که برای آنها حتی با وجود پیروزی سه بر یک دیدار رفت و غیبت نیمار بسیار دشوار خواهد بود.

لیگ قهرمانان آخرین میدان نبردی است که رئال مادرید می تواند در این فصل به آن امیدوار باشد. با توجه به حذف آنها در کوپا دل ری و نتایج دور از انتظار در لیگ، شاید تنها راه زیدان برای بقا روی نیمکت داغ این تیم در فصل آینده، قهرمانی در لیگ قهرمانان یا حداقل رسیدن به مراحل پایانی است.

پاریسی ها در انتظار خلق معجزه و صعود به مرحله بعد در غیاب نیمار مصدوم/ لک لک ها در انتظار جشن صعود

اونای امری هم وضعیتی مشابه دارد. با وجود آنکه تیم او با اقتدار در فرانسه صدرنشین است، اما قهرمانی لوشامپیونه دیگر سران متمول پاریسی را راضی نمی کند و عملکرد او در لیگ قهرمانان مورد قضاوت قرار می گیرد. اگر او نتواند به مراحل پایانی لیگ قهرمانان راه یابد، مدیران پاریس به شدت از او ناامید خواهند شد و احتمالا به دنبال سرمربی جدید می روند.

تاکنون 33 درصد تیم هایی که دیدار رفتشان را در لیگ قهرمانان اروپا در زمین حریف با نتیجه سه بر یک واگذار کردند ، موفق شدند به مرحله بعد صعود کنند( چهار تیم از 12 تیم) که البته در چهار بار اخیری که این نتیجه رقم خورده است، در سه مرتبه، تیمی که دیدار رفت را سه بر یک شکست خورده بود در دیدار برگشت در خانه جبران و صعود کرد.

دو تیم تا به حال شش بار به مصاف یکدیگر رفته اند که رئال موفق شده چهار پیروزی کسب کند و سهم پاری سن ژرمن تنها یک پیروزی بوده است. دیگر دیدار دو تیم نیز با تساوی همراه شده است.

پاریسی ها در انتظار خلق معجزه و صعود به مرحله بعد در غیاب نیمار مصدوم/ لک لک ها در انتظار جشن صعود

پاری سن ژرمن فقط یک مسابقه از 46 دیدار اخیر خانگیش در مسابقات اروپایی را باخته است و آخرین تیمی که توانست از این تیم در پارک ده پرنس گلی دریافت نکند، رئال مادرید در سال 2015 بود که از این تیم مساوی بدون گل گرفت.

ترکیب احتمالی

پاری‌سن‌ژرمن: آراولا، کیمپمبه، مارکینیوش، آلوس، وراتی، لوسلسو،رابیو، وراتی، امباپه، کاوانی و دی‎‌ماریا

رئال مادرید: ناواس، ناچو، واران، راموس، مارسلو، کاسیمیرو، کروس، مودریچ، ایسکو، بنزما و رونالدو

لیورپول(5) - پورتو(0) _ ورزشگاه آنفیلد

پورتو کار خود را در این رقابت ها با قدرت آغاز کرد. در حالی که تیم هایی مانند لایپزیش و موناکو در گروه این تیم حضور داشتند، باشگاه پرتغالی توانست به مرحله بعدی صعود کند اما در دیدار رفت این مرحله مقابل لیورپول عملکرد بسیار ضعیفی داشت و در خانه پنج گل دریافت کرد تا تکلیف تیم صعود کننده این مسابقه در همان دیدار رفت مشخص شود.

شاگردان کلوپ در دیدار امشب با توجه به اندوخته مناسب بازی رفت، کار دشواری مقابل صدرنشین مقتدر لیگ پرتغال نخواهند داشت. لیورپول امسال در لیگ جزیره نیز عملکرد مطلوبی داشته و اکنون با 60 امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد.

تاکنون هیچ تیمی در لیگ قهرمانان نتوانسته نتیجه پنج بر صفر بازی رفت را جبران کند و هر تیمی که در خانه در دیدار رفت پنج بر صفر باخته، از دور مسابقات کنار رفته است.

پاریسی ها در انتظار خلق معجزه و صعود به مرحله بعد در غیاب نیمار مصدوم/ لک لک ها در انتظار جشن صعود

شاگردان کلوپ در مسابقات امسال لیگ قهرمانان اروپا، به همراه بارسلونا و تاتنهام تنها تیمهای بدون شکست هستند. همچنین پیروزی پنج بر صفر آنها در دیدار رفت، بهترین پیروزی تاریخ یک تیم انگلیسی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان در خانه حریف بود.

لیورپول در پنج دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا حداقل سه گل زده است. همچنین آنها در 11 دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده اند.

پورتو هرگز در خانه یک تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا پیروز نشده است و 10 شکست را از 12 دیدارش متحمل شده است.همچنین آنها چهار دیدار اخیرشان را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان باخته اند و 14 گل دریافت کرده و فقط یک گل به ثمر رسانده اند .

پاریسی ها در انتظار خلق معجزه و صعود به مرحله بعد در غیاب نیمار مصدوم/ لک لک ها در انتظار جشن صعود

این 2 تیم تاکنون پنج بار مقابل هم قرار گرفتند که لیوپول سه مسابقه را پیروز و دو دیدار هم مساوی شده است.

 ترکیب احتمالی

لیورپول: کاریوس، آرنولد، لاورن، رابرتسون، هندرسون، میلنر، فینالدوم، مانه، فرمینو، فن‌دایک و صلاح

پورتو: کاسیاس، فیلیپه، پریرا، مارکانو، دالوت، کورونا، هررا، اولیویرا، به‌رامی، مارگا و پاچینچیا

انتهای پیام/

پیش بازی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار