کلانتری مطرح کرد:

قرآن راه حل مشکلات سياسی و فرهنگی كشور

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: قرآن در حوزه علوم انسانی اهميت به سزايی دارد و برای رفع مسائل سياسی و فرهنگی كشور بايد از آن بهره برد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ابراهیم كلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در دومین جشنواره قرآنی شیخ طبرسی كه در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در حال برگزاری است، گفت: امیدواریم كه این جشنواره  را در ابعاد جهانی برگزار كنیم تا همه دانشگاه‌های كشور از این بركت قرآنی استفاده كنند .

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینكه امروز این جشنواره به نام سه دانشمند قرآنی است، اظهار كرد: امروز جشنواره به نام شیخ طبرسی و علامه طباطبایی است که كتاب‌ها و تفسیر كتاب‌های آنان مشهور است و مورد توجه بسیاری از عالمان اسلامی قرار گرفته است .

اهدا جایزه علامه طباطبایی به آیت الله جوادی آملی

كلانتری در خصوص جایزه علامه طباطبایی گفت: بسیاری از قرآن پژوهان دنیا بر سر سفره تفاسیر علامه طباطبایی قرار نشسته‌اند؛ امروز جایزه علامه طباطبایی به آیت الله جوادی آملی تقدیم می‌شود و اگر بخواهیم از شخصیت مهمی در حوزه قرآنی نام ببریم باید از وی یاد كنیم، آیت الله جوادی آملی شخصیت بزرگ در حوزه تفسیر قرآن است و تفسیر او بزرگترین تفسیر قرآنی به زبان فارسی است.

وی با بیان اینكه در حوزه قرآن هر عملی عبادت است، گفت: تلاوت قرآن ، نگاه كردن به قرآن و تدبیر در آن ارزشمند است، ما می‌توانیم به كمک این گنجینه بزرگ بسیاری از مسائل سیاسی و فرهنگی كشور خود را رفع كنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد یادآور شد: در حوزه علوم انسانی به دلیل داشتن قرآن و اهل بیت، صاحب مكتب هستیم و باید از این مكتب استفاده كنیم، قرآن آمده است تا اجتماع قرآنی شكل گیرد و سبب رستگاری ما شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار