رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت:با توجه به در پیش بودن سال نو و استقبال از خرید ماهیان قرمز لازم است شهروندان ماهی قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج با بیان اینکه حساسیت‌های پوستی، بیماری‌های قارچی، عفونت‌های گوارشی و... از طریق این ماهی‌ها به انسان منتقل می‌شود گفت:با رعایت نکات بهداشتی ساده می‌توان از بیماری‌های مشترک بین انسان و ماهی قرمز جلوگیری کرد.

وی حمل و نقل‌های خارج از ضابطه و بدون رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای را از عوامل ابتلاء ماهیان به بیماری‌های مختلف دانست و افزود: از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست خودداری شود.

بماندشتی گفت:بهتر است تمام افراد و مخصوصا کودکان و افراد سالخورده از دست زدن و تماس مستقیم با این ماهی‌ها اجتناب کرده و در صورت لزوم پس از تماس، دست‌ها با آب و صابون شسته شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج افزود:یکی از برنامه‌های شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج در روز‌های پایانی سال برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوع نحوه نگهداری ماهی قرمز در مدارس برای دانش آموزان است.

انتهای پیام/ی

آموزش نگهداری ماهی قرمز به دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار