ظریف در مراسم تکریم خانواده شهدای وزارت خارجه؛

برخی کشور‌ها که با اخم اوباما می‌لرزیدند، با یک لبخند ترامپ مست و از خود بی خود می‌شوند

وزیر امور خارجه گفت: امسال کشور‌های خاورمیانه ١١٦ میلیارد هزینه، صرف خرید تسلیحات کرده اند.

برخی کشور‌ها که با اخم اوباما می‌لرزیدند، با یک لبخند ترامپ مست و از خود بی خود می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تکریم خانواده معزز شهدای وزارت خارجه که شامگاه سه شنبه ١٥ اسفندماه در باشگاه ديپلماتيك برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای امروز کشور‌های مختلف تلاش می‌کنند با هزینه‌های سنگین برای خودشان امنیت بخرند.

وی بیان کرد:کشور‌های مختلف عزت خود را فدا می‌کنند، اما باز هم احساس نا آرامی در آن‌ها وجود دارد.

ظریف با اشاره به موضوع امنیت در منطقه ادامه داد: اگر به منطقه نگاه کنیم، می‌بینیم همه کسانی که برای امنیت هزینه می‌کنند و از همه چیز خود می‌گذرند، همچنان وابسته و بدون عزت هستند.

وزیر امور خارجه گفت: این کشور‌ها با یک اخم اوباما می‌لرزند و با یک لبخند ترامپ مست و از خود بی خود می‌شوند.

وی تصریح کرد: ملت سرافراز ایران این افتخار را دارد که امن‌ترین کشور دنیا باشد که بدون وابستگی به دیگران بیشترین آرامش را دارد و به جای اتکا به چتر حمایتی دیگران در مقابل هجمه‌های دشمن سرافراز ایستادگی کرده است.

ظریف با اشاره به اقتدار ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی بیان کرد: چه بود که قدرت‌ها را به پای میز مذاکره کشاند؟ چه بود که صدام را در مقابل ایران به زانو درآورد؟ همه این‌ها ناشی از مقاومت و پایداری ملت ایران است.

وی ادامه داد: اگر یک نسخه پیدا کنید که ما را نسبت به سایر ملت‌ها متفاوت کرده، روحیه ایثار و شهادت است. اگرچه سلاح، ثروت و آسایش مهم است، اما تنها نسخه لازم نیست و اگر به دقت نگاه کنیم می‌بینیم که سایر کشور‌ها در این شاخص‌ها وضعیت خوبی دارند، اما شرایط خوبی در بسیاری زمینه ها ندارند.

ظریف ضمن اشاره به خریدهای تسلیحاتی مرتجعین منطقه گفت: امسال عربستان ٦٧ میلیارد دلار هزینه تسلیحاتی داشته است، امارات با ١.٥ میلیون جمعیت ٢٢ میلیارد دلار سلاح خریداری کرده و در مجموع، کشور‌های خاورمیانه ١١٦ میلیارد هزینه صرف تسلیحات کرده اند، اما ایران با افتخار فقط ١٦ میلیارد هزینه کرده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آنچه ایران را مصونیت بخشیده فرهنگ ایثار است که از آموزه‌های اسلام نشأت گرفته و در نهایت توسط امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب پرورش یافته است.

ظریف در پایان خاطرنشان کرد: روحیه ایثار ضامن استقلال و عزت کشور است و ما همواره خود را مدیون خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌دانیم، جانبازان و ایثارگران کسانی هستند که ما منت دار آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار