آیین پاکسازی محوطه میراث فرهنگی غار باستانی کرفتو برگزار می‌شود

مدیر پایگاه ملی زیویه و کرفتو از برگزاری آیین و مراسم پاکسازی محوطه میراث فرهنگی غار باستانی کرفتو همزمان با سراسر کشور خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر پایگاه ملی زیویه و کرفتو گفت: آیین و مراسم پاکسازی محوطه میراث فرهنگی غار باستانی کرفتو با مشارکت فرمانداری شهرستان دیواندره، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، ادارات و ارگان‌های شهرستان دیواندره، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

صابر وفایی گفت:این مراسم با هدف استقبال از مهمانان نوروزی و پیشواز از سال جدید انجام می‌گیرد.

وی افزود:با توجه به اینکه ۱۸ اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور به عنوان روز پاکسازی محوطه‌های میراث جهانی و میراث فرهنگی کشور تعیین شده است این برنامه نیز در غار باستانی کرفتو اجرا خواهد شد.

وفایی، ضمن مهم برشمردن این مراسم گفت:حضور دوستداران تاریخ، فرهنگ و محیط زیست در این مراسم از اهمیت بالایی برخواردار می‌باشد چرا که غار کرفتو یکی از شگفت‌ترین معماری‌های دست کن ایران به شمار آمده و علاوه بر این منظر طبیعی این اثر ارزشمند نیز در استان کردستان و همچنین در کشور از زیبایی‌های خاص خود برخوردار است و به طور قطع حفظ بافت تاریخی و میراث طبیعی آن بر همگان واجب است.

انتهای پیام/م

محوطه میراث فرهنگی غار باستانی کرفتو پاکسازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.