رسالت نظام تعلیم و تربیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه کشور ایران استقلال و پیشرفت خود را مدیون خون شهدا است گفت : رسالت نظام تعلیم و تربیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در مراسم کلنگ زنی یادمان شهدای فرهنگی و دانش آموزی استان سمنان گفت : آموزش و پرورش استان سمنان ، نهضت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به صورت واقعی و عینی در سطح استان از سال ها پیش شروع کرده و ما هم انشالله ادامه دهنده این مسیرخواهیم بود.

وی با بیان اینکه یادمان شهدا مکانی برای تجدید بیعت فرهنگیان با آرمان های انقلاب است افزود : یادمان شهدا مکانی برای تجدید بیعت فرهنگیان بوده و مطمئن هستیم روح پاک شهدا، یار و یاور انسان سازان آینده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر اینکه کشور ایران استقلال و پیشرفت خود را مدیون خون شهدا است، اظهار کرد: باید با توسل به یاد شهدا و ادامه راه آنان در مسیر ولایت بمانیم و قدردان خون پاک شهدا باشیم.

دستورانی با عنوان این مطلب که شش گام بزرگ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانش آموزی و فرهنگیان و در جای جای استان دین مدار و دانش پژوه سمنان برداشته شده است، تصریح کرد: گام اول، فرهنگنامه شهدای معلم هست که به زیور چاپ آراسته شد و امروز در کتابخانه بسیاری از شخصیت های حقیقی و حقوقی به عنوان یک سند ماندگار وجود دارد.

وی افزود: گام دوم، تدوین فرهنگنامه شهدای دانش آموز است و بیش از 600 شهید دانش آموز و حدود 124 شهید فرهنگی این اراده را در دوستان ما ایجاد کرد تا این دو سند ماندگار را شروع کنند که یکی تمام شده و دیگری در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: گام سوم، مجتمع رزمندگان است که در پارک موزه دفاع مقدس در دست اقدام است و گام چهارم، کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام که به دست رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت کشور و سایر بزرگواران صورت خواهد گرفت.

دستورانی، گام پنجم را برگزاری سومین همایش تجلیل از فرزندان و یادگاران شهدا و ایثارگران و گام ششم را موزه آموزش و پرورش که قطعا بخشی از این موزه، مستندات دفاع مقدس را به نمایش خواهد گذاشت، عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مکانی که به عنوان یادمان شهدای گمنام کلنگ زنی می شود، در تاریخ دفاع مقدس و در حافظه خودش، خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارد و اینجا مرکز آموزش بسیجیانی بوده که مثل ستارگانی در آسمان ایثار و شهادت درخشیدند.

انتهای پیام / ه

یادمان شهدا مکانی برای تجدید بیعت فرهنگیان با آرمان های انقلاب است

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار