نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد؛

پیگیری مطالبات سبب افزایش اعتماد مردم به نظام می‌شود

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: پیگیری مطالبات مردمی از طرف ائمه‌جمعه موجب افزایش اعتماد عمومی نسبت به نظام و روحانیت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  آیت‌الله سیداحمد میرعمادی پیش از ظهر امروز در همایش استانی ائمه جمعه لرستان، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) گفت: وجود ائمه جمعه عالم، عامل و انقلابی برای جامعه بسیار مغتنم و باارزش بوده و منشاء آثار و برکات فراوانی است.

وی افزود: نقش ائمه جمعه نقشی کلیدی در جامعه است، ائمه جمعه در هدایت معنوی جامعه و نمازجمعه به عنوان مرکز هدایت جامعه نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به برخی نقش‌های موثر ائمه‌جمعه، بیان کرد: ائمه جمعه نقش مهمی در پیگیری مطالبات مردمی دارند و اگر امام جمعه مردمی است لذا بایستی مطالبات مردم را نیز پیگیری نماید.

آیت‌الله میرعمادی پیگیری مطالبات مردمی از طرف ائمه‌جمعه را موجب افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام و روحانیت دانست و افزود: علاوه بر این پیگیری مطالبات توسط ائمه‌جمعه جلوی سوء‌استفاده دشمنان را می‌گیرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: ضرورت دارد مسوولان نیز از موضوعات و انتقاد‌هایی که توسط ائمه‌جمعه مطرح می‌شود نهایت استفاده را داشته باشند.

وی پیگیری منویات مقام‌معظم رهبری را نقش دیگر ائمه‌جمعه عنوان کرد و افزود: امام‌جمعه به عنوان شخصیتی که از سوی مقام‌معظم رهبری تعیین می‌شود قطعا تبیین‌کننده سیاست‌های کلی نظام و دنبال‌کننده منویات رهبری است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: مسوولان بایستی نماز جمعه را که محل و جایگاه وحدت در جامعه بوده تقویت کنند.

آیت‌الله میرعمادی با ابراز اینکه گفتمان‌سازی شعار‌های سال مقام‌معظم رهبری دیگر نقش مهم ائمه‌جمعه بوده، یادآور شد: شعار رهبری برای سال جاری اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بود که ائمه‌جمعه نیز در طول سال مطالبه‌گر این شعار بودند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود معاون سیاسی امنیتی استاندار مطالبات ائمه‌جمعه را از مسوولان پیگیر شده و خواهان رفع مشکلات از سوی آنان شوند.

امام‌جمعه خرم‌آباد بی‌تفاوت ردشدن از مطالبات مردمی را موجب ایجاد شکاف و فاصله در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی که همگی ما در حال خدمت هستیم، نقش ائمه‌جمعه در خنثی‌کردن فتنه‌ها و خطرات دشمن نقشی حساس و مهم است.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: نماز جمعه هر هفته با اجتماع عظیمی از مردم شکل می‌گیرد و لذا این اجتماع بایستی تقویت شود چرا که اگر حمایت و پشتیبانی مردم از نظام نباشد دولت نمی‌تواند کاری از پیش برد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان از حضور کم‌رنگ مسوولان در اقامه نماز ادارات انتقاد و آن را زنگ خطری دانست و گفت: انتظار می‌رود حساسیت ویژه‌ای در این خصوص به وجود آید.

انتهای پیام/د

لزوم حضور پررنگ مسوولان در اقامه نماز ادارات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.