همبرگر گوشتی برای آن‌ها که گیاه‌خوارند + تصاویر

رشد جمعیت جهان، محدود بودن منابع تامین مواد غذایی و افرادی که نمی‌خواهند از گوشت حیوان‌ها استفاده کنند، همه این موارد سبب شده است تا نسل جدیدی از پروتئین‌های حیوانی تولید شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان موفق به تولید نوعی گوشت مصنوعی با استفاده از سلول‌های بنیادی حیوان‌ها شده و اعلام کرده اند که این محصول گوشتی را تا سه سال آینده وارد بازار‌های جهانی می‌کنند.

این محصول‌های گوشتی خوراکی با دریافت سلول‌های بنیادی ازحیوان‌های زنده به دست می‌آید و در عرض چند هفته در آزمایشگاه‌ها کشت و به بافت گوشتی تبدیل می‌شود.

محققان ساخت نسل جدید محصول‌های پروتئینی را با هدف کاهش انتشار گاز‌های گلخانه و کمک به جلوگیری از افزایش دمای کره زمین اعلام کرده اند.

قرار است این محصول‌های پروتئینی درکشور‌های آسیایی، آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار گیرد که شامل هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است.

تولید کنندگان این نوع گوشت قرمز همچنین اعلام کرده اند هنوز قادر به شبیه سازی کامل مزه، بو و طعم گوشت تولید شده درآزمایشگاه با نمونه‌های واقعی نیستند، اما این گوشت شباهت فراوانی با گوشت واقعی دارد و یک جایگزین منحصربه فرد برای جلوگیری از بروز قحطی در جهان در سال‌های آینده و نیز خوراکی سالم برای افراد گیاهخوار و سایر افرادی است که به دلایل مختلف تمایلی به مصرف گوشت حیوان‌ها ندارند.

تنها با برداشتن مقداری سلول‌های بنیادی از بافت عضلانی حیوان‌های زنده و کِشت آن‌ها در محیط آزمایشگاه، دانشمندان موفق به تولید گوشت شده اند که قیمت آن به نسبت قیمت پروتئین حیوانی واقعی بسیار کمتر است.


نخستین بار گوشت مصنوعی و همبرگر تولید شده ازآن در سال ۲۰۱۳ عرضه شد که قیمتی حدود ۳۳۰ هزار دلار داشت، کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به افزایش جمعیت جهان و محدود بودن منابع تامین غذا، نسل جدید خوراک‌ها به ویژه پروتئین‌های آزمایشگاهی و خوراک تهیه شده از حشره‌ها می‌تواند منبع غذایی مفیدی در آینده باشد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

نسل آینده خوراک برای انسان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار