حکم مهاجم حمله خونین فلوریدا صادر شد

دادستان ایالت فلوریدا اعلام کرد دادگاهی در آمریکا علیه مهاجم ۱۹ ساله حمله مسلحانه به دبیرستانی در پارکلند، اعلام جرم کرده است.

مظنون حمله فلوریدا به 34 فقره قتل و اقدام به قتل متهم شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک،  دادستان ایالت فلوریدا در بیانیه‌ای اعلام کرد دادگاهی در آمریکا مظنون حمله مسلحانه ماه گذشته به یک مدرسه در ایالت فلوریدا را به 17 فقره قتل عمد و 17 فقره اقدام به قتل متهم کرده است.

دادستان ایالت فلوریدا در این بیانیه اعلام کرد: «روز چهارشنبه، 7 مارس 2018، هیات منصفه عالی شهر برووارد، علیه نیکلاس کروز اعلام جرم و وی را به 17 فقره قتل عمد و 17 فقره اقدام به قتل متهم کرد.»

در این اعلام جرم، نام 17 فرد کشته شده در پی این حمله مسلحانه و نیز 17 نفر دیگر که در جریان آن حادثه زخمی شده اند، ذکر شده است.

روز 14 فوریه، نیکلاس کروز 19 ساله با استفاده از یک اسلحه نیمه اتوماتیک، 17 نفر را در دبیرستانی در پارکلند فلوریدا به قتل رساند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پی این حادثه، جلسه‌ای را با قانون‌گذاران آمریکایی تشکیل داد و از آن‌ها درخواست کرد برای حصول لایحه‌ای با حمایت هر دو حزب آمریکا به منظور نظارت بر حمل و مالکیت اسلحه و نیز توجه به سلامت روانی صاحبان این تسلیحات، همکاری کنند.

در این میان، قانون‌گذاران ایالت فلوریدا بسته‌ای قانونی را به منظور اصلاحات قوانین نظارت بر اسلحه در این ایالت به تصویب رسانده اند. این لایحه که به تازگی تصویب شده است، محدودیت سنی برای خریداران اسلحه را از 18 به 21 سال افزایش داده است.

گزارش‌ها حاکی است بی‌ثباتی روانی و رفتار تهدیدآمیز نیکلاس کروز، مهاجم این حمله مسلحانه، بارها به پلیس گزارش شده بوده است. علاوه بر این، وی تقریبا یک سال پیش از این حمله به صورت قانونی یک سلاح نیمه اتوماتیک خریداری کرده بود.

انتهای پیام/

صدور حکم دادگاه مهاجم حمله مرگبار دبیرستان پارکلند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار