مولاوردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

رایزنی برای ورود منشور حقوق شهروندی به کتاب درسی دانش‌آموزان

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی از رایزنی برای ورود منشور حقوق شهروندی به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خبر داد.

رایزنی برای ورود منشور حقوق شهروندی به کتاب درسی دانش‌آموزانشهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تحقق اهداف حقوق شهروندی عنوان کرد: تلاش ما بر این است مفاد منشور حقوق شهروندی که شامل 22 حق و 120 ماده است و بیش از یک سال از ابلاغ آن می‌گذرد در جامعه برقرار کنیم.

وی ادامه داد: نظارت، پیگیری و هماهنگی برای تحقق منشور حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفته است و آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌ها برای تحقق این هدف به شمار می‌رود.

برای تحقق منشور حقوق شهروندی نیازمند گفتمان هستیم

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه برای تحقق منشور حقوق شهروندی نیازمند گفتمان هستیم، تصریح کرد: آموزش و پرورش نهادی است که می‌تواند در تحقق این گفتمان موثر واقع شود، علاوه بر آن دانش‌آموزان و به ویژه دختران نقش و تاثیری مهم در آینده جامعه دارند، بنابراین توجه به این گروه از طریق آموزش و پرورش ضروری است.

مولاوردی بیان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان فعلی نقش‌های متعددی از قبیل سیاسی و اجتماعی در جامعه آینده خواهند داشت، باید روی دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کنیم و به آنها آموزش‌های لازم داده شود.

وی از رایزنی برای ورود منشور حقوق شهروندی به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که به طور جدی دنبال می‌کنیم، ورود مطالب مربوط به حقوق شهروندی در کتاب‌های درسی بوده که اکنون در حال بررسی جزئیات آن هستیم و پس از این مرحله تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار