شوکتی مطرح کرد؛

نقش تأثیرگذار بافت‌های فرسوده در رونق مسکن

فعال حوزه صنعت ساخت و ساز گفت: پرداخت تسهیلات به توسعه‌گران و حمایت از انبوه‌سازان می‌تواند نوسازی بافت‌های فرسوده را گسترش دهد.

نقش تأثیرگذار بافت‌های فرسوده در رونق مسکنبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس شوکتی فعال حوزه صنعت ساخت و ساز در مراسم انتخاب چهره سال راه و ساختمان با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری نقش مؤثری در بهبود وضعیت ساخت و ساز کشور دارد، اظهار کرد: خوشبختانه طی سال گذشته و امسال دولت با تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهر توانسته زمینه ورود توسعه‌گران به این بخش را فراهم کند.

وی در ادامه افزود: اجرای طرح محله محوری در حوزه بازآفرینی شهری و پرداخت تسهیلات به توسعه‌گران و انبوه‌سازان می‌تواند انگیزه برای ورود بخش خصوصی به این حوزه را افزایش دهد.

شوکتی، تصریح کرد: استفاده 95 درصدی از مصالح ساختمانی داخلی و وجود دو و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه و در نهایت پرداخت تسهیلات اجرایی به توسعه‌گران می‌تواند رونق را در سال آینده به بازار مسکن وارد کند.

فعال حوزه صنعت ساخت و ساز در پایان گفت: سیاست دولت باید در راستای تقویت توسعه گران و انبوه‌سازان باشد، زیرا این موضوع زمینه‌ساز ایجاد عرضه مسکن با قیمت پایین‌تر و افزایش تولید اشتغال و در نهایت رونق بازار مسکن می‌شود.

گفتنی است، ایرج شهین‌باهر شهردار تبریز، تقی رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز به عنوان برترین چهره سال ساختمان در سال 96 انتخاب شدند و محله برغنی قزوین به عنوان بهترین پروژه راه و شهرسازی انتخاب شد.

انتهای پیام/

تقویت توسعه گران و انبوه‌سازان از سوی دولت باید در اولویت باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار