غرس ۱۱ هزار اصله نهال حرا در قالب طرح جنگل کاری در ساحل شهرستان دیلم از توابع استان بوشهر با حضور دوستداران طبیعت بمناسبت هفته منابع طبیعی آغاز شد.

غرس ۱۱ هزار اصله نهال حرا در ساحل دیلم بوشهر آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دبیر تشکل مردم نهاد نبض سبز دیلم گفت:  در اجرای این طرح ۱۱ هزار اصله نهال در ۳ نقطه ساحل در مسیر خور (آبراه دریایی) حماد، دختر و جن در چند مرحله غرس می‌شود.

علی پسنده افزود: مرحله اول این طرح در هفته منابع طبیعی به همت انجمن نبض سبز و با مشارکت دیگر دوستداران طبیعت آغاز و نهال‌های غرس شده با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از مرکز استان بوشهرتامین شد.

وی یادآورشد: حفظ تنوع زیستی و اکوسیستم دریایی، جلوگیری از تخریب و فرسایش ساحل و تفرجگاه مردم از عمده فواید جنگل کاری حرا در ساحل این بندر است.

حرا (بانام علمی Avicennia marina) درختی از جامعه گیاهی مانگرو و معرف اکوسیستم خاص در مناطق استوایی، حاصل از تجمع بسیار ویژه‌ای از گیاهان و جانوران در سواحل پست خورها، دلتاها، برکه‌ها و سواحل دریا‌ها و درعین‌حال نشانگر و معرف درختان و درختچه‌های این‌گونه اکوسیستم‌ها ست.

این گیاهان در گروه گیاهان شوره‌زی قرار دارند.

انتهای پیام/م

آغاز غرس ۱۱ هزار اصله نهال حرا در ساحل دیلم بوشهر

برچسب ها: محیط زیست ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.