کاربرد هویج سیاه در صنایع غذایی و کارخانجات تولید آبمیوه

فرماندار قلعه گنج گفت: کاشت هویج سیاه در راستای مصرف بهینه آب و طرح اصلاح الگوی کشت توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در بین کشاورزان این منطقه ترویج شده است.

کاربرد هویج سیاه در صنایع غذایی و کارخانجات تولید آبمیوهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عطا الله ناوکی  فرماندار قلعه گنج در رابطه با کشت هویج سیاه دراین شهرستان گفت:  کشت هویج سیاه در این شهرستان نسبت به سال گذشته 10 برابر رشد داشته به نحوی که امسال 200 هکتار هویج سیاه در قلعه گنج (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی) کشت شد.

وی تصریح کرد: کاشت هویج سیاه در راستای مصرف بهینه آب و طرح اصلاح الگوی کشت توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در بین کشاورزان این منطقه ترویج شده است.

ناوکی با اشاره به اینکه کشت هویج در 2 بخش چاه دادخدا و دهستان سرخ قلعه بخش مرکزی قلعه گنج کشت شده است گفت: با توجه به اینکه این محصول نسبت به گرمای هوا حساس است، کشت آن از آخر مهرماه و اول آبانماه شروع می شود و برداشت آن نیز از اواسط اسفندماه آغاز و تا اواخر فروردین ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تمامی عملیات کشت هویج با دستگاه های مکانیزه و کارَنده انجام گرفته و به صورت نوار تیپ آبیاری می شود.

ناوکی با بیان اینکه در هر هکتار پنج کیلوگرم بذر هویج استفاده می شود اظهار کرد: مصرف آب هویج سیاه نسبت به محصولاتی همچون گندم و محصولات جالیزی بسیار پایین بوده و تنها مشکلی که در بخش آبیاری این محصول وجود دارد این است که به شوری آب حساس است.

وی ادامه داد: از هر هکتار مزرعه هویج سیاه، بین 60 تا 70 تن محصول مرغوب برداشت می شود.

فرماندار قلعه گنج عنوان کرد: خرید این محصولات توسط شرکت پاکدیس که وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است به صورت توافقی انجام می شود و این شرکت سال گذشته هر کیلو هویج سیاه را به قیمت 670تومان از کشاورزان خریداری کرد و امسال نیز مبلغ خرید را نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

هویج سیاه به واسطه دارا بودن آنتی اکسیدان، بیشتر در صنایع غذایی و کارخانجات تولید آبمیوه کاربرد داشته و از کنستانتره آن نیز برای خوراک دام استفاده می شود.

 

انتهای پیام/س

افزایش ۱۰ درصدی کشت هویج سیاه در قلعه گنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار