خانم‌ها بخوانند؛

راهکارهای موثر و آسان برای پیشگیری از جوش زدن صورت

پوست صورت به دلیل داشتن غدد جربی مستعد جوش زدن است اما با راهکارهایی خانگی و مراقبت می‌توان از پیشروی آنها جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت های زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

پوست برخی از نواحی بدن مانند گردن، قفسه سینه، پشت و شانه‌ها به دلیل داشتن غدد چرب مستعد جوش زدن است و این موضوع برای بسیاری از بانوان سخت و غیر قابل تحمل است؛ در اینجا به معرفی راهکار‌هایی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها بتوانید جوش‌ها را کاهش دهید.

مواد شوینده شیمیایی استفاده نکید

این درست است که کثیف بودن پوست صورت سبب بروز جوش‌های مختلف می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که شستشوی بیش از حد پوست صورت هم سبب ایجاد انواع جوش‌ها و لکه‌های پوستی می‌شود پس نباید صورت خود را به طور مرتب با مواد شوینده شیمیایی بشویید بلکه برای پاک کردن صورت می‌توانید از پاک کننده ملایم و یا آب گرم استفاده کنید.

از صابون مناسب پوست صورت استفاده کنید

اغلب بانوان برای شستن صورت خود از صابون‌هایی استفاده می‌کنند که برای پوست صورت مناسب نیستند؛ هنگام خرید صابون برای صورت حتما توجه داشته باشید که برای پوست صورت مناسب باشد و درصد مواد شیمیایی موجود در آن کم باشد.

(عید خانم ها) راهکارهایی که به شما کمک م‌کند تا جوش نزنید

روزی ۸ لیوان آب بنوشید

نوشیدن آب ارتباط مستقیمی با شادابی و طراوت پوست دارد و سبب پاکسازی پوست می‌شود پس دقت داشته باشید که هر روز بیش از ۸ لیوان آب بنوشید.

(عید خانم ها) راهکارهایی که به شما کمک م‌کند تا جوش نزنید

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

کرم‌های آرایشی به دلیل چرب بودن از عواملی هستند که سبب ایجاد آکنه صورت می‌شوند پس به جای آن‌ها از کرم ضد آفتاب مناسب بدون چربی استفاده کنید تا  پوست شما  برابر اشعه ماورا بنفش محفوظ بماند، هنگام خرید کرم ضد آفتاب توجه داشته باشید که حتما بدون چربی باشد و هر دو ساعت یکبار آن‌را تجدید کنید.

(عید خانم ها) راهکارهایی که به شما کمک م‌کند تا جوش نزنید

به جوش‌های صورت دست نزنید

اگر صورتتان جوش زد به هیچ عنوان به آن دست نزنید و اجازه دهید تا خود از بین بروند، زیرا آن‌ها حاوی مواد آلوده‌ای هستند که اگر تحریک شوند  آلودگی خود را به مناطق دیگر پوست هم منتقل می‌کنند.

مواد آرایشی را بر روی پوست صورتتان نگه ندارید

مواد آرایشی سبب بروز آکنه بر روی پوست می‌شوند برای آنکه از بروز انواع جوش‌ها جلوگیری کنید مواد آرایشی را بیش از 2 ساعت بر روی پوست خود نگه ندارید و پوست خود را با آب سرد بشویید.

(عید خانم ها) راهکارهایی که به شما کمک م‌کند تا جوش نزنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار