افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، در آغاز معاملات امروز جمعه افزایش یافت.

بر این اساس، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با 59 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز پنجشنبه به 64 دلار و 20 سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک هم قیمت هر بشکه نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک ( وست تگزاس اینترمیدیت) برای تحویل در ماه آوریل با 46 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین به 60 دلار و 58 سنت رسید.

لوکمان اوتنوگا، کارشناس بازار مبادلات ارزی فارکس ( FXTM ) در این باره می گوید به نظر می رسد نگرانی ها از افزایش تولید نفت شیل ‏آمریکا اکنون برطرف شده است. افزایش تولید این نوع نفت نامتعارف در آمریکا باعث شده بود که قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یابد.

با توجه به اینکه قیمت نفت در بازار جهانی در فاصله سال های 2014 تا 2016 کاهش یافته بود، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و برخی دیگر از تولید کنندگان نفت خارج از این سازمان از جمله روسیه در اواخر سال 2016 تصمیم گرفتند برای برقراری توازن در عرضه و تقاضا در چارچوب توافقنامه ای تولید نفت خود را یک میلیون و هشتصد هزار بشکه در روز کاهش دهند.

انتهای پیام/

نفت گران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار