رئیس پلیس فتا استان کردستان:

کلاهبردار حرفه‌ای با وثیقه پنج میلیارد ریالی روانه زندان شد

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: فردی که با درج آگهی فروش اقساطی خودرو با شرایط عالی و اقساط بلندمدت در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری می‌نمود توسط مأموران پلیس فتا کردستان شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبردار حرفه‌ای با وثیقه پنج میلیارد ریالی روانه زندان شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ فرامرز شاکری اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی او را فریب داده و مبلغی پول از وی کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اضافه کرد در سایت دیوار یک آگهی فروش اقساطی خودرو با شرایط عالی و اقساط بلندمدت مشاهده نمودم که برای خرید خودرو مبلغ سه میلیون ریال بابت ثبت‌نام و 2 میلیون پانصد هراز ریال هم برای هزینه پلاک خودرو درخواست می‌نمود که واریز نمودم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های تکمیلی مشخص شود که کلاهبردار از فرد می‌خواهد که مدارک و پول‌های واریزی را از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای وی ارسال نمایید و از خریدار می‌خواهد که چهار میلیون ریال دیگر نیز پرداخت نمایید.

سرهنگ شاکری گفت: در تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد که وی خود را کارمند یکی از شرکت‌های خودرو سازی معرفی می‌نموده و با این شگرد از اول آبان تاکنون ششصد و سی فقره پول با مبالغ از 2 میلیون ریال تا یک‌صد میلیون ریال برای وی ارسال‌شده است.

وی ادامه داد: متهم با شگردهای پلیسی شناسایی و به این پلیس احضار و از وی تحقیق که در ابتدا منکر قضیه بوده و پس مواجه‌شدن با دلایل و مستندات به بزه انتسابی خود معترف و به کلاهبرداری در سایت دیوار و دریافت وجوه کلان از شکات اعتراف نمود، درنهایت پرونده تکمیل در معیت متهم به شعبه اول بازپرسی " شعبه ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب سنندج " ارسال و برای متهم به اتهام کلاهبرداری رایانه‌ای، وثیقه به مبلغ پنج میلیارد ریال صادر و متهم به لحاظ عجز از تودیع وثیقه روانه زندان گردید.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی دیده و پسندیده‌اند اول کالا را رؤیت نمایند و در خرید از سایت‌های فروش کالای دست‌دوم، قبل از واریز پول حتماً کالای موردنظر را در یک ملاقات حضوری بازرسی نمایند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک و همچنین مواجه با چنین افرادی سریعاً آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار