بهزیستی در فروردین 96؛

تعطیلی مهدکودک متخلف به دلیل بدرفتاری با کودک 3 ساله/ ضعف در مدارا علت وجود 15 میلیون پرونده در قوه قضاییه

مهمترین اخبار سازمان بهزیستی کشور در فروردین ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

خبر عید///افزایش مستمری مددجویان/به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای فروردین ماه سال گذشته سازمان بهزیستی کشور را در این بسته خبری مشاهده کنید.

تعطیلی مهد کودک متخلف به دلیل بدرفتاری با کودک 3 ساله

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در نوزدهم فروردین ماه سال 96 از رأی کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی استان تهران مبنی بر تعطیلی موقت مهد کودک متخلف در جریان بدرفتاری با کودک 3 ساله خبر داد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی استان تهران، اظهار داشت: در جلسه اضطراری این کمیسیون موضوع بدرفتاری با کودک 3 ساله در یکی از مهدهای کودک شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که پس از بحث و بررسی کارشناسی و مشاهده مستندات مربوطه، این کمیسیون با توجه به شکایت صورت گرفته از مهد نزد مراجع قضایی و تا صدور رأی و تصمیم‌گیری نهایی، رأی به تعطیلی موقت این مهد کودک متخلف داد.

وی با بیان اینکه این مهد کودک به طور غیر قانونی از مربی کارآموز استفاده کرده است، افزود: در بررسی‌های اولیه در زمان وقوع این اتفاق مشخص شد که مهد به صورت غیر قانونی از مربی کارآموز استفاده کرده است که در همان زمان اقدام به اخراج این فرد از آن محل شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: با توجه به تخلف صورت گرفته و عدم نظارت دقیق مسئول قنی این مهد کودک بر امور این مهد، همچنین کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی نسبت به ابطال پروانه مسئول فنی این مرکز صدور رأی کرد.

وجود 15 میلیون پرونده در دستگاه قضا بیانگر ضعف حوزه مدارا است

سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی که بیست و هشتم فروردین ماه سال گذشته برگزار شد، گفت: وجود 15 میلیون پرونده در دستگاه قضا و آمار بالای زندانیان نشانگر ضعف جامعه در حوزه مدارا است.

وی اظهار کرد: خلأ و فقدان مدارای اجتماعی مشکلاتی زیادی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته شعار روز مددکار مطالبه اجتماعی، مسئولیت اجتماعی و نظم اجتماعی در نظر گرفته شده بود و در سال 96 با بهره‌گیری از قرآن کریم شعار مدارای اجتماعی در نظر گرفتیم، زیرا در قرآن کریم بیش از 70 مرتبه از واژه مدارا استفاده شده است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی گفت: وجود 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی کشور نشان می‌دهد که ما در جامعه در زمینه مدارای اجتماعی دارای ضعف هستیم و آمارهای طلاق، کودک آزاری و همسر آزاری این مسأله را تأیید می‌کند.

افزایش ۵۰ درصدی حقوق مددکاران در دستور کار دولت

انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه همایش روز مددکار که چهارشنبه بیست و سوم فروردین ماه سال گذشته برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نقش مددکاران در برنامه ششم توسعه پررنگ دیده شده است، اظهار کرد: با بهره‌مندی و بهره گیری از تخصص مددکاران امروز دغدغه مسئولان کشور رشد آسیب‌ها شده، به همین دلیل با بهره‌گیری از کمک این افراد می‌توانیم نسبت به مهار، کنترل و پیشگیری از آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال گذشته، هیئت دولت مصوبه‌ای برای افزایش حقوق مددکاران داشت، افزود: پس از طرح در شورای عالی حقوق دستمزد، افزایش حقوق دستگاه‌هایی که تا به امروز مانند سازمان بهزیستی از این امتیاز برخوردار نشده‌اند، تصویب شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به شوراهای دستمزدها، پیشنهادات خود را مطرح کردیم تا بهزیستی از این ظرفیت و مصوبه برخوردار شود و حداکثر افزایش حقوق ۵۰ درصدی را برای نیروهای خود داشته باشد‌ و به همین دلیل افزایش ۵۰ درصدی حقوق مددکاران در دستور کار دولت قرار گرفت.

اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهر کشور مستقر می شود

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش روز مددکاری که در بیست و سوم فروردین ماه سال کشور در سالن همایش مجموعه ورزشی تلاش برگزار شد، اظهار کرد: امسال اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهر بالای ۵۰ هزار تن جمعیت مستقر می شود.

به گفته انوشیروان محسنی بندپی امروز شاخص‌های اجتماعی رو به صعود است، به همین دلیل به دنبال کاهش شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم و این اقدام در جهت مهار، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی صورت گرفته است.

تدوین نهایی بسته مددکاری در طلاق

حبیب‌الله مسعودی فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم گرامیداشت روز مددکار که چهارشنبه بیست و سوم فروردین ماه برگزار شد، با اشاره به شعار مددکار اجتماعی و مُدارای اجتماعی برای سال جاری، اظهار داشت: شعار فدراسیون جهانی، توسعه جوامع و پایداری محیطی است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی در سازمان بهزیستی توسعه و حمایت از رشته های کاربردی است، افزود: رشته مددکاری مانند سایر رشته‌ها در طول زمان تغییر می‌کند تا بر اساس نیاز جامعه به‌روزرسانی شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان‌ اینکه در حال حاضر انجمن علمی مددکاری، انجمن مددکاری و پیشگام بهزیستی در این عرصه فعالیت خوبی دارند، تصریح کرد: این امر نشانگر آن است که قدرت چانه‌زنی در عرصه مددکاری در حال توسعه و گسترش است.

فرید به ۲ سیاستی که در حوزه مددکاری دنبال می‌شود، اشاره کرد و گفت: توسعه و حمایت از کارکرد مددکاران اجتماعی که در قالب طرح نماد در آموزش و پرورش بوده در ۶ استان به صورت پایلوت اجرا می‌شود که این امر یکی از این مهمترین سیاست‌های ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: همچنین مددکاری در طلاق نیز در حال تدوین نهایی است و کلینیک‌های مددکاری نیز در کنار ما برای کاهش معضل طلاق حضور دارند.

افزایش مستمری مددجویان

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی، که بیست و هشتم فروردین ماه سال گذشته برگزار شد، از افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و برخورداری 11 میلیون نفر از بیمه سلامت خبر داد.

محسنی بندپی عواملی از جمله فقر، باند بازی و بی عدالتی را جزء عواملی نام برد که شرایطی فراهم کرده است که شاهد گسست اجتماعی باشیم و چیزی که باعث افزایش ارتقای پایداری اجتماعی می‌شود همبستگی اجتماعی، ارتقای شاخص‌های اجتماعی و تامین اجتماعی و تحمل پذیری است و یکی از رشته ها و تخصص ها که می تواند در این زمینه اثر بخش باشد قطعاً علم مددکاری اجتماعی است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در طول این سال‌ها برخورداری 11 میلیون نفر از افراد حاشیه‌نشین کم برخوردار از بیمه سلامت، افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را شاهد بودیم، تصریح کرد: در حال حاضر مستمری یک خانواده تک نفره از 50 هزار تومان به 159 هزار تومان افزایش پیدا کرده است که این مسأله نقش موثری در افزایش سلامت روان افراد دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار