سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت؛

مددکاران اجتماعی پیشگامان سلامت اجتماعی هستند/فعالیت 16 پایگاه اورژانس اجتماعی در استان تهران

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور از تاریخ دهم تا هفدهم اسفند ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

مددکاران اجتماعی پیشگامان سلامت اجتماعی هستند/فعالیت 16 پایگاه اورژانس اجتماعی در استان تهرانبه گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

 

مددکاران اجتماعی پیشگامان سلامت اجتماعی هستند

اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران، مددکاران اجتماعی ایران را پیشگامان سلامت اجتماعی در کشور برشمرد.

وی در ادامه تصریح کرد: خدمات و اقدامات ارزنده و قابل توجه مددکاران اجتماعی، منشأ اثرات بزرگ و ماندگاری در جامعه بوده و این مسئله جای تقدیر دارد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: مددکاران اجتماعی همچون چراغ‌های روشن، روشنی بخش خانه‌ها هستند و در طول خدمت خود شاگردان بسیاری را در عرصه مددکاری اجتماعی تربیت می‌کنند.

 

پسران معلول ذهنی با حضور کاویان پور و ماجدی به تماشای فوتبال نشستند

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: پسران معلول ذهنی با حضور کاویان پور و ماجدی دو بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس به تماشای فوتبال نشستند.

اسدی در ادامه تصریح کرد: این دو بازیکن با حضور خود در مرکز توانبخشی نگهداری از پسران معلول بالای 15 سال بهزیستی در شهر تهران موجب شادی مددجویان معلول این مرکز شدند.

 

جعفری مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور شد

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور طی حکمی «رضا جعفری» را به عنوان مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد.

در حال حاضر جعفری تصدی پست ریاست اورژانس اجتماعی کشور را نیز بر عهده دارد.

لازم به ذکر است؛ پیش از این انتصاب، فریبا درخشان نیا منصب مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور را در اختیار داشت.

 

راه اندازی مراکز شبانه روزی اوتیسم در آینده ای نزدیک

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: یک مرکز شبانه روزی ارائه خدمات به کودکان مبتلا به اوتیسم در شهر تهران در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

اسدی اظهار کرد: 400 فرد مبتلا به اوتیسم تحت پوشش بهزیستی هستند که 210 نفر از آنان در 5 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اوتیسم، خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند و بقیه نیز به طور موردی و غیرحضوری از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در مراکز ارائه خدمات به مبتلایان به بیماری اوتیسم انواع خدمات روانشناسی، گفتار درمانی و سایر آموزش های خاص مربوط به این افراد ارائه می شود.

 

فعالیت 16 پایگاه اورژانس اجتماعی در استان تهران

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر 16 پایگاه اورژانس اجتماعی در استان تهران فعالیت می‌کنند که 2 واحد از آنها در شهر تهران مشغول به ارائه خدمات هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: سایر واحدهای اورژانس اجتماعی بهزیستی در استان تهران در شهرستان‌هایی چون شمیرانات، ری، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ورامین، دماوند، شهرقدس، بهارستان، پاکدشت، قرچک، پیشوا و شهرستان کهریزک قرار دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: مجموعه اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران با حضور کارشناسان و مددکاران اجتماعی مجرب و همچنین با در اختیار داشتن 30 خودروی ویژه ارائه خدمات، فعالیت خود را دنبال می‌کند و پس از تایید موارد اورژانسی، در صورت نیاز به محل تعیین شده اعزام می‌شوند.

 

موفقیت انسان‌های موفق مرهون تلاش معلمان است

سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری ایران، دستاوردهای تلاش معلمان را همیشه جاری دانست و موفقیت انسان‌های موفق را مرهون تلاش بی دریغ معلمان برشمرد.

وی در ادامه تصریح کرد: موفقیت انسان‌های موفق مرهون تلاش و زحمات بی دریغ معلمان است و مددکاران اجتماعی نیز معلم انسان‌ها در جامعه امروز به شمار می‌روند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: در مراسم نکوداشت پیشگامان و اساتید عرصه مددکاری اجتماعی از برگزیدگان این عرصه تقدیر می‌شود و مددکاران اجتماعی فوق مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار