رشد ۶۰ درصدی مصرف اینترنت در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رشد ۶۰ درصدی مصرف اینترنت در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست آنلاین با اصحاب رسانه با بیان اینکه میزان مصرف اینترنت با موانع بر سر راه ۶۰ درصد رشد داشته است، گفت: فقط ۵ درصد افراد جامعه می‌توانند از ظرفیت‌های اینترنت ۱۶ مگابایتی استفاده کنند و ۹۵ درصد دیگر از سرعت زیر ۱۶ مگا بایت استفاده می‌کنند.

وی افزود: برای رفع مشکل قطعی فیبر نوری ما تلاش کردیم در ۱۳ نقطه مرزی آن را پخش کنیم و ظرفیت‌های آن را گسترش دهیم تا قطعی در یک مکان برای دیگر مکان‌ها مسئله جدی ایجاد نکند.

 

آذری جهرمی با بیان اینکه شبکه mtn برای همکاری با ما ابراز تمایل کرده است، گفت: ما نیز از حضور سرمایه گذاران خارجی با قبول شرایط و ضوابط برای ورود به بازار کشورمان استقبال می‌کنیم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تلاش می‌شود که تعرفه‌های اینترنتی از مدل حجمی به مدل غیر حجمی تبدیل شود، افزود: پیک‌های مصرف استفاده کاربران اینترنتی از ساعت ۱ شب خوشبختانه به ساعت ۱۱ شب رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰ هزار کاربر روستایی از خدمات اینترنتی استفاده می‌کنند، گفت:تجمیع دکل‌های مخابراتی، رفع تعارضات شهروندان برای نصب دکل‌ها و به تفاهم رسیدن اپراتور‌ها و شهرداری‌های هر شهر می‌تواند در خدمات رسانی هر چه بیشتر ما به مردم برای سهولت اینترنت کمک کند.

 

آذری جهرمی با بیان اینکه امروزه سرویس‌های بومی همچون آپارات در عرصه صوتی و تصویری توانسته اند خدماتی همچون ویدیو کنفراس‌ها را ایجاد کنند، افزود: در نشست‌های بعدی برای برقراری عدالت رسانه‌ای از دیگر رسانه‌های بومی استفاده خواهد شد.
انتهای پیام/ب

 

نشست آنلاین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.