کارشناس بانک گفت:کارمندان بانک نقش مهمی در جلوگیری از تخلفات اداری و ارتقا سلامت نظام بانکی دارند.

مهریان/عید/ شفافیت در نظام پولی اهداف بانک مرکزی استهادی حق شناس کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره شفافیت سیستم بانکی ،اظهار کرد: شفاف سازی در سیستم بانکی یکی از اهداف اصلی بانک مرکزی است و بانک‌ها نباید با انگیزه جذب سپرده، قوانین و استاندارد‌ها را نادیده بگیرند.

وی با بیان اینکه شفافیت باید هم در نظام پولی و هم در بازار کار دیده شود ،گفت:در صورت مشاهده نشدن شفافیت در نظام پولی،اقتصاد کشور تحت تاثیر قرارگرفته و حتی مختل نیز می شود.

حق شناس با بیان اینکه شفافیت می‌تواند به روابط تجاری، پولی و بروکراسی کمک کند، اظهار کرد: زمانی که این شفافیت وجود داشته باشد به طور قطع در زمینه در خدمات رسانی به افراد و همچنین جلوگیری از رانت خواری کمک رسان خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که نقش کارکنان در ارتقای سلامت نظام بانکی چیست ،گفت: کارکنان بانکی بایستی هرگونه تخلف و سهل انگاری را گزارش کنند.

این کارشناس بانکی ادامه داد: نقش کارکنان در ارتقای سلامت نظام بانکی می‌تواند منجر به بهره وری ارتقای نظام بانکی شود.

حق شناس در پایان گفت: نظام بانکی سالم، زمانی محقق می‌شود که تمام نهاد‌های مالی فعال در بازار پول کشور سالم باشند چرا که این امر می‌تواند سودآوری و مدیریت ریسک قوی را به همراه داشته باشد.در این بین  بانک مرکزی باید برحسب وظیفه به طور مداوم به اعمال نظارت بپردازد.

انتهای پیام/

شفافیت در نظام بانکی از رانت خواری جلوگیری می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار