نشست شورای آتلانتیک درباره تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشور‌ها

اندیشکده شورای آتلانتیک با تشکیل نشستی، سیاست‌های تحریمی دونالد ترامپ را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اندیشکده «شورای آتلانتیک» روز جمعه نشستی را به شکل میزگرد برای بحث و گفتگو درباره سیاست تحریم‌های آمریکا تحت عنوان «تحریم‌ها در دوره ترامپ-سال نخست» برگزار کرد.

در ابتدای این نشست، ضمن عنوان شدن این ادعا که تحریم‌ها علیه شماری از کشور‌ها از جمله ایران کارآمد بوده است، اعلام شد هدف از برگزاری چنین نشستی، گردهم آوردن بازیگران اصلی از دولت، کنگره، نهاد‌های سیاست گذاری و تجاری به منظور بهبود کارآیی ابزار تحریم‌ها، تنظیم بهترین شیوه‌ها، پرداختن به سوءتفاهمات و تصورات کلیشه ای و پرهیز از اشتباهات است.

به گزارش پایگاه اینترنتی این اندیشکده، در میزگرد نخست به موضوع «بهترین شیوه‌ها، خطا‌های گذشته و آینده تحریم‌ها به عنوان ابزاری قدرتمند در دستان آمریکا» پرداخته شد.

در میزگرد دوم، سخنرانان به موضوع «عدم قطعیت و ناپایداری در سیاست تحریم‌های دولت ترامپ- واکنش بخش خصوصی و راه پیش رو» پرداختند.

«دانیل فرید» عضو برجسته شورای آتلانتیک طرح اروپای آینده و مرکز دینو پاتریسیو اوراسیا در مقدمه این نشست مدعی شد: «تحریم‌ها یک ابزار قدرتمند در سیاست خارجی آمریکا هستند که اخبار بسیاری درباره آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود و از آن بسیار درباره روسیه، ایران و کره شمالی استفاده شده است. از تحریم‌ها بسیار استفاده شده و بسیار درباره آن گفتگو شده؛ اما اغلب سوءتفاهماتی در درک آن رخ داده است. با توجه به اهمیت نمادین و عملی تحریم‌ها، شورای آتلانتیک  برنامه جدیدی برای بررسی تحریم‌ها دایر کرده است که هدف آن گردهم آوردن بازیگران اصلی به منظور بهبود بخشیدن به کارآیی ابزار تحریم‌هاست.»

در ادامه، اعضای حاضر در این نشست مدعی شدند هدف از وضع تحریم‌ها، افزودن فشار بر دولت‌ها و بازیگرانی معین با هدف تغییر دادن رفتار آن‌هاست. به عنوان نمونه کنگره از سال ۲۰۱۲ تحریم‌هایی در مورد ایران به اجرا گذاشت، محدودیت‌هایی برای صادرات نفت ایران وضع کرد و بانک‌ها به نگه داشتن درآمد‌های نفتی ایران در حساب‌های کشور‌های خریدار نفت ملزم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار