کرمان، پایلوت طرح جامع پدافند غیر عامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، گفت: استان کرمان بعنوان پایلوت کشوری طرح جامع پدافند غیرعامل معرفی شده و سطح بندی دارائی‌ها در استان انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در حاشیه هشتمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، گفت: قانون بودجه سال ۹۶ تکلیف می‌نماید به منظور پیشگیری از حوادث غیر طبیعی ناشی از تهدیدات و آسیب پذیری‌های موجود، تمام دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و غیردولتی که بنا به تشخیص سازمان پدافند غیرعامل دارای زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم هستندد یک درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تخصیص یافته خود را برای مصون سازی زیرساخت‌های همان دستگاه با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل هزینه کنند.

وی اظهار داشت: استان کرمان بعنوان پایلوت کشوری طرح جامع پدافند غیرعامل است و سطح بندی دارائی‌ها در استان انجام شده است و دستگاه‌ها می‌بایست با هماهنگی استانداری و سازمان پدافند غیرعامل کشور جهت مصون سازی زیرساخت‌های دارای اهمیت خود استفاده نمایند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان، اظهار داشت: در سالی که گذشت، طرح جامع پدافند غیرعامل بعنوان طرح نمونه ملی و استاندار کرمان بعنوان استاندار نمونه کشور در زمینه پدافند غیرعامل انتخاب شدند.

وی با بیان این که در سال ۹۶ آموزش شهرستان‌ها پایان یافت و برای برخی از دستگاه‌های اجرایی استان نیز کلاس‌های آموزشی برگزار گردید، اظهارکرد: همچنین با دستور استاندار کرمان و پیگیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، اعتبار مناسبی برای مصون سازی مخازن آب شهری و روستایی استان اختصاص داده شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، از همکاری بسیار خوب دستگاه‌های اجرایی ذیربط در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و جلوگیری از ورود نهال‌های آلوده به استان و اقدامات صورت گرفته در خصوص راه اندازی پست‌های قرنطینه دامی و نباتی در سراسر استان قدردانی کرد.

سلاجقه گفت: در هشتمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان تصویب برنامه‌های پیشنهادی پدافند غیرعامل در سال ۹۷ بررسی شد و مواردی از قبیل: برگزاری رزمایش‌های استان در حوزه سایبری، زیستی و کالبدی؛ فرهنگ سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها؛ تهیه طرح‌های جامع پدافند غیرعامل استان؛ مصون سازی زیرساخت‌ها و طبقه بندی مراکز ثقل؛ فعال‌سازی ارکان ساختاری پدافند غیرعامل و پیگیری و اجرای الزامات پدافند غیرعامل مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورای پدافند غیر عامل استان قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

اختصاص یک درصد از اعتبارات تملک دارایی دستگاه‌ها به مصون سازی زیرساخت‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار