رئیس اداره تعاون و رفاه آمورش و پرورش قم عنوان کرد؛

ثبت نام اینترنتی اسکان فرهنگیان از ۴ تا ۲۴ اسفندماه

عبداللهی مهر گفت:ثبت نام اینترنتی اسکان فرهنگیان نیز از چهارم اسفندماه آغاز شده و تا 24 اسفندماه ادامه دارد و پذیرش در 60 مدرسه به صورت اینترنتی انجام می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حسن عبداللهی مهر،رئیس اداره تعاون و رفاه آمورش و پرورش قم،افزود:این مدارس در سه گروه ویژه،الف وب تقسیم بندی شده که 72 کلاس در گروه ویژه،919 کلاس در گروه الف و یک هزار و 875 کلاس نیز در گروه ب قرار دارد.

وی با بیان این که این مدارس ظرفیت پذیرش 15 هزار تن در شبانه روز را دارد، اضافه کرد: گروه ویژه شامل مدارسی است که اتاق های آن مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی، سرمایشی و پتو است و حمام و آشپزخانه نیز مشترک است.

وی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده اردوگاه فرهنگی- تربیتی 15 خرداد نیز با داشتن سوییت های ویژه در فهرست مکان های اسکانی آموزش و پرورش قم قرار گرفته که می تواند خدمات خوبی به زائران ارائه دهد.

به گفته عبداللهی مهر، ثبت نام اینترنتی اسکان فرهنگیان نیز از چهارم اسفندماه آغاز شده و تا 24 اسفندماه ادامه دارد و پذیرش در 60 مدرسه به صورت اینترنتی انجام می شود.

وی گفت: در ایام نوروز حدود 500 تن از عوامل اجرایی و خدماتی به زائران و فرهنگیان اسکان یافته در مدارس خدمات ارائه می دهند که تعدادی از آن ها آموزش های لازم را در حوزه های ایمنی، بهداشت و سلامت دریافت کرده و تعدادی نیز در 2 هفته منتهی به آغاز سال نو آموزش های لازم را فرامی گیرند.

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش قم بیان کرد:این اداره کل با تشکیل هشت کمیته تخصصی از جمله کمیته های حفاظت و تامین امنیت، روابط عمومی و اطلاع سرانی، ارزیابی و نظارت، بهداشت و سلامت و امور فرهنگی و تبلیغات نهایت تلاش خود را در راستای ارائه بهینه خدمات اقامتی و رفاهی به زائران و میهمانان انجام می دهد.

عبداللهی مهر بیان کرد: در راستای تکریم شایسته تر از زائران، امسال تعداد کلاس های نوع الف نسبت به سال گذشته حدود 300 کلاس افزایش یافته است و همه کلاس های این گروه مجهز به فرش، پتو، وسایل خنک کننده و گرمازا ، یخچال و تلویزیون بوده و حمام و آشپزخانه آن مشترک است.

وی ادامه داد:گروه نوع ب نیز مدارسی است که اتاق های آن مجهز به فرش، پتو، وسایل گرم کننده و خنک کننده است و یخچال، تلویزیون، حمام و آشپزخانه مشترک است.

وی با اشاره به فعالیت هفت پایگاه در نواحی چهار گانه آموزش و پرورش قم برای ثبت نام حضوری اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروز، یادآورشد: امسال اسکان مدارس از 26 اسفندماه آغاز می شود و تا پایان 13 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

سال گذشته مدارس استان قم میزبان 44 هزار و 788 خانوار شامل 241 هزار و 834 نفر روز مسافر بود؛ از مجموع پذیرفته شدگان 10 هزار و 722 خانوار شامل 57 هزار و 902 نفر روز مسافر غیرفرهنگی بودند.

پارسال بیشترین مسافر از استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، مازندران واردبیل در مدارس قم پذیرش شده بودند.

انتهای پیام /ح

300 واحد آموزشی قم برای اسکان زائران درنوروز اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار