باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

طنین تحول طبیعت

نو شدن،متحول شدن و آغازی دوباره ، نوروز امسال پيش از آمدن ،همراه با تلائلو بارگاه منور رضوی،نوری تازه به خراسانيان بخشيد.

نو شدن، متحول شدن و آغازی دوبارهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در کنار همه‌ی این اتفاقات، دید و بازدید‌های هرساله، سر زدن به بزرگان فامیل و دورهمی‌هایی که نوید آرامش و خوشبختی می دهد، از رسومات بی نظیر نوروزی است.


آغاز دید و بازدید‌های عیدانه


نزدیک شب عید هرسال، بازار مملو میشه از مشتریانی که به استقبال فروردین و اغاز سال جدید میرن، چراغ میوه فروشی‌ها و اجیل فروشی‌ها شب‌ها تا صبح روشنه و پذیرای مشتریان برای شب عید هستند.

در همین خصوص هم سراغ رییس اتحادیه میوه و تره بار رفتیم تا از اوضاع این بازار در شب عید باخبر شیم.

حسین مصدق، رئیس اتحادیه میوه و تره بار مشهد گفت:میوه‌های شب عید به خصوص پرتقال و سیب که مورد مصرف عمده مردم قرار دارد به اندازه کافی در سردخانه‌ها موجود بوده و هیچ مشکلی برای شب عید نخواهیم داشت.

وی افزود:قول می‌دهیم قیمت میوه‌ها در شب عید ارزان‌تر شود.

حسین مصدق در خصوص واحد‌های غیر مجاز عرضه میوه گفت:به ۵۰۰ واحد غیرمجاز عرضه میوه در دو ماه گذشته اخطار داده شده است.


تعیین قیمت تعادلی اولویت اول مسوولین


  رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت:عرضه مستقیم میوه شب عید در استان از ۲۰ اسفند ماه آغاز و میوه‌هایی از جمله سیب و پرتقال با قیمت تعادلی به دست مردم می‌رسد.

وی درخصوص قیمت مواد غذایی دیگری که در عید بیشترین استفاده عمومی را دارند افزود:مرغ با قیمت ۶ هزار و ۲۰۰ در مشهد و تخم مرغ با قیمت ۵ هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار تومان برای شب عید به دست مصرف کننده می‌رسد.

رفتیم سراغ صنف آجیل و خشکبار مشهد، تا از قیمت‌ها و وضعیت این بازار هم مطلع شیم.


بازار داغ آجیل و سرگرمی‌های عیدانه


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت:متاسفانه در پایان سال جاری قیمت ارز افزایش داشته است و نرخ ارز نیز بر تمام قیمت‌ها اثر گذار بوده و قطعا نسبت به سال گذشته افزایش نرخ آجیل و خشکبار را داریم.

علیرضا ارزانی افزود: برای شب عید کمبود خاصی برای اقلام آجیل و خشکبار نداریم و فقط بادام هندی به دلیل ممنوعیت واردات به کشور هم کاهش موجودیت در بازار دارد و هم نسبت به سایر خشکبار قیمت بیش تری خواهد داشت.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به اینکه بازار شب عید تاکنون آرام بوده است، گفت: البته اگرچه هنوز برای شروع خرید‌ها زود است؛ اما متاسفانه مردم توان خرید آجیل و خشکبار را ندارند و هنوز به بازار برای خرید مراجعه نکرده اند و در کل هنوز بازار اوضاع مناسبی ندارد، البته این روند کاهش قدرت خرید مردم هر سال در حال افزایش است.
 
گزارش از هلیا جنگی
 
انتهای پیام//ه.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.