ادعای رئیس سیا: تلاش می‌کنیم راهکار درستی برای مقابله با ایران در خاورمیانه پیدا کنیم

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با سی بی اس نیوز ادعاهای ضد ایرانی مقامات غربی را تکرار کرد.

ادعای رئیس سیا: تلاش می‌کنیم راهکار درستی برای مقابله با ایران در خاورمیانه پیدا کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی بی اس نیوز، مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی ادعا کرد: «تلاش می کنیم راهکار درستی برای مقابله با ایران در خاورمیانه (غرب آسیا) پیدا کنیم.»

پمپئو در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: اسرائیلی ها و از جمله نتانیاهو، نخست‌وزیر آنها این هفته هشدار دادند که ایران بدون هیچ کنترلی به حال خود در سوریه رها شده است. آیا آمریکا می تواند با ایران و عوامل آن از جمله حزب‌الله مقابله کند، گفت: «من امور مربوط به سیاستگذاری را به دیگران واگذار می کنم. آنچه که من می توانم بگویم این است که ایرانی‌ها در زمان دولت های پیشین آمریکا آزادانه در سوریه عمل می کردند. در حقیقت طرح جامع اقدام مشترک (برجام) و مذاکرات از هرگونه پاسخگویی آمریکا به اقدامات ایران جلوگیری کرد. افرادی چون بن رودز در دولت اوباما نمی خواستند که وضعیت موجود را بر هم بزنند. دولت کنونی آمریکا راهکاری برای مقابله با ایران در این رابطه در پیش گرفته است.»

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: شما به توافق با کره شمالی نگاه می‌کنید و می گویید که این نقطه آغازین است و حداقل آنچه ما می توانیم به آن برسیم توافقی بهتر در مقایسه با ایران خواهد بود، گفت: بله اینگونه است.

رئیس سازمان سیا در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: کره شمالی در رابطه با برنامه اتمی خود بسیار پیشرفت کرده است و شما در ماه ژانویه اعلام کردید که آنها تنها چند ماه با رسیدن به قابلیت حمله به خاک آمریکا فاصله دارند.آنها از ماه ژانویه تا کنون چه میزان پیشرفت کرده اند، گفت:من نمی خواهم که جزئیات زیادی در این رابطه ارائه کنم.کافی است که بگویم معتقدم چندماه فاصله توصیف خوبی برای این موضوع است.

انتهای پیام/

مصاحبه رئیس سازمان سیا با سی بی اس نیوز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار