دعوت چین از ژاپن برای پیوستن به پروژه بزرگ «کمربند و جاده»

چین اعلام آمادگی کرد در پروژه بزرگ احیای جاده ابریشم، با ژاپن همکاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین روز یکشنبه از ژاپن دعوت کرد در اجرای پروژه عظیم «کمربند و جاده» مشارکت داشته باشد.

ژونگ شان، وزیر بازرگانی چین، روز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی که در حاشیه نشست سالانه مجمع ملی این کشور در پکن برگزار شده بود، تاکید کرد ابتکار «کمربند و جاده» یک طرح فراگیر، شفاف و کاملا باز است.

او با اشاره به این که ژاپن با دقت و از نزدیک مسایل مربوط به ابتکار کمربند و جاده را دنبال می‌کند، تصریح کرد پروژه کمربند و جاده که هدفش ساختن یک جاده ابریشم جدید است کاملا مطابق با قوانین و مقررات جهانی پیگیری خواهد شد و پکن آماده است در چارچوب این طرح با ژاپن همکاری کند.

دولت چین پروژه بزرگ کمربند و جاده را در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد و هدف آن را متصل کردن این کشور از طریق زمین و دریا به کشور‌های جنوب شرق آسیا، پاکستان و آسیای میانه، و سپس به خاورمیانه، اروپا و آفریقا دانست.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اخیرا تعهد کرد 124 میلیون دلار بودجه به اجرای این طرح بزرگ اختصاص دهد این در حالی است که برخی از کشور‌های غربی معتقدند بودجه چین برای اجرای این پروژه به مراتب بیشتر از ارقام اعلام شده است و هدف پکن از این پروژه تقویت نفوذ خود در عرصه جهانی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار