موافقت قاضی با تقاضای استمهال وکیل مدافع /دادگاه بعدی قاتل ماموران ناجا 27 اسفند برگزار می شود

قاضی محمدی کشکولی با درخواست استمهال وکیل مدافع متهم موافقت کرد و زمان جلسه بعدی دادگاه را یکشنبه 27 اسفند اعلام کرد.

موافقت قاضی با تقاضای استمهال وکیل مدافع /دادگاه بعدی قاتل ماموران ناجا 27 اسفند برگزار می شودبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین جلسه دادگاه محمد ثلاث‌ قاتل 3 مأمور نیروی انتظامی ساعت 10 و 40 دقیقه‌ در شعبه‌ 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست‌ قاضی محمد کشکولی‌ آغاز شد.

 در ابتدای جلسه قاضی کشکولی با تذکر‌ آیین‌نامه 354 آیین دادرسی کیفری مبنی بر رعایت نظم به حضار‌ جلسه دادگاه اظهار کرد: وضعیت جدیدی در این پرونده به وجود آمده است.

وی گفت: متهم محمد ثلاث، سعید اشرف‌زاده را به عنوان وکیل خود بر اساس تبصره 2 ماده 345 آیین دادرسی‌ کیفری انتخاب کرده است و زمانی که متهم اقدام به تعیین وکیل می‌کند خود به خود وکیل تسخیری‌ از کار برکنار می‌شود.

قاضی از سعید اشرف‌زاده وکیل تعیینی متهم درخواست کرد تا دفترچه‌ وکالت‌ خود را برای تعیین وکالت تقدیم دادگاه کند. در ادامه قرارداد وکالت‌نامه بین محمد ثلاث‌ و سعید اشرف‌زاده امضاء شد.

قاضی کشکولی از سعید اشرف‌زاده درخواست کرد تا برای دفاع از موکلش‌ در جایگاه دفاع قرار بگیرد.

اشرف‌زاده وکیل محمد ثلاث در دفاع از موکلش‌ گفت: بنده برای انجام وظیفه‌ انسانی و حمایت از حق و حقوق انسانی یک انسان و ضمن اینکه با یک موضوع اجتماعی مهم مواجه هستیم‌ وکالت محمد ثلاث‌ را بر عهده گرفتم.

وی ادامه داد: بنده برای دفاع از موکلم نیازمند مطالعه پرونده هستم و از دادگاه درخواست دارم وکیل تسخیری با توجه به اینکه به مفاد پرونده آشنا هستند از متهم دفاع کند.

در این زمان قاضی و مستشاران‌ یک دقیقه وقت تنفس اعلام کردند تا تصمیمی‌ برای ادامه جلسه دادگاه بگیرند.

بعد از یک دقیقه تنفس قاضی محمدی کشکولی با درخواست استمهال وکیل مدافع متهم موافقت کرد و زمان جلسه بعدی دادگاه را یکشنبه 27 اسفند اعلام کرد.

در ادامه بعد از یک دقیقه تنفس قاضی و مستشاران در جایگاه قرار گرفتند.

قاضی کشکولی گفت: براساس قانون به دلیل اینکه متهم برای خود اقدام به انتخاب وکیل کرده است، در نتیجه طبق قانون دفاع وکیل تسخیری خلاف قانون است.

از نماینده دادستان و نماینده حقوقی نیروی انتظامی درخواست دارم اگر صحبتی دارند در جایگاه قراربگیرند و مطالب خود را مطرح کنند.

قاضی محمد شهریاری نماینده دادستان با قرارگیری در جایگاه اظهار کرد: بسیار ساده‌لوحانه است اگر بپنداریم که تهاجم متهم به مأموران نیروی انتظامی برمبنای عصبانیت لحظه‌ای بوده است، زیرا در همان شب تاریخ 30 بهمن ماه و بامداد یکم اسفندماه دو دستگاه خودروی دیگر شامل پرشیا و سمند به مأموران حمله‌ور می‌شوند؛ حتی خودرو سمند در گلستان هفتم به صورت رفت و برگشت و بسیار حرفه‌ای تعدادی از مأموران را مجروح می‌کند.

سرپرست دادسرای امور جنایی افزود: البته متهمان مذکور دستگیر شدند، اکنون سوال این است که آنها کتک نخورده بودند و عصبی هم نبودند، بنابراین چرا حمله‌ور شدند؟ این مسئله حاکی از سازماندهی بودن تهاجم به مأموران است.

شهریاری ادامه داد: اتوبوس مذکور محلی برای حضور افرادی از هم‌مسلکان متهم بوده و 15 روز نیز در گلستان هفتم پارک شده بود، بنابراین این‌طور نیست که صرفاً بر مبنای یک عصبانیت لحظه‌ای به مأموران حمله شده باشد. مالک اتوبوس و فردی که دعوت‌ کننده بود، در بین افراد دستگیر شده هستند و از آن‌ها تحقیق شده که پرونده مزبور در مرجع جداگانه‌ای رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: فیلم موجود در فضای مجازی از لحظه تهاجم به مأموران نیروی انتظامی حاکی از این است که متهم برخلاف اظهاراتش دقیقاً متوجه بوده که چه می‌کند و توقف اتوبوس نیز پس از تهاجم ارادی نبوده، بلکه به خاطر برخورد با موانع، اتوبوس متوقف شده است.

وی با اشاره به اظهارات روز گذشته متهم مبنی بر اینکه به خاطر صدور حکم جلب برای نورعلی تابنده در آن محل حاضر شده بود، گفت: بر اساس تحقیقاتی که از متهمان دیگر صورت گرفته، اطلاعات آن‌ها از سایت‌های متفرقه بوده و قراری برای دستگیری فرد مذکور صادر نشده بود.

سرپرست دادسرای امور جنایی بیان کرد: متهم روز گذشته در پاسخ به دادگاه گفت که عضو هیچ گروه و فرقه‌ای نیست، در حالی که به اعتراف خودش یکی از دراویش است و این فرقه سلسله‌ مراتب و مرامنامه خاص خود را دارد و بنابراین عضویت متهم محرز است.

شهریاری افزود: برخلاف اظهارات وکیل متهم، وی از سلامت روانی کامل برخوردار است و هم خود متهم به این موضوع اعتراف کرده و هم روانپزشک پزشکی قانونی سلامت روانی متهم را تأیید کرده است.

در ادامه یزدان فلاح زاده نماینده حقوقی نیروی انتظامی خطاب به متهم گفت: شما یک جوان احساساتی نیستید و تقریبا 50سال سن دارید و دارای 2فرزند هستید. از شما سوال دارم که در این مدتی که در بازداشت بودید، آیا فکر کرده‌اید که چگونه می‌خواهید به فرزندان خود جواب بدهید.

وی افزود: این 3 جوان که به شهادت رسیدند روزها بود که در خیابان گلستان هفتم حضور داشتند تا خون از بینی کسی ریخته نشود، اگر نه زود تر می‌توانستند وارد میدان شوند، همچنان که دیدید پلیس 15دقیقه ای غائله را خاتمه داد.

در ادمه دادگاه، قاضی با درخواست استمهال وکیل متهم موافقت کرد.

انتهای پیام/

برگزاری دومین جلسه دادگاه قاتل 3 مامور نیروی انتظامی

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
قاتل اعدام شود
آخرین اخبار