حجت الاسلام والمسلمین بهرامی مطرح کرد؛

پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح ضروری است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح ضروری است و پنج سال آسیب‌شناسی کردیم و راهکارهایی به دست آمده که نباید آن‌ها را نادیده بگیریم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بیست و چهارمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم کرمانشاه با اشاره به اقتدار امروز ایران و نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: امروز نیروهای ما در هر نقطه و سنگری پای کار هستند و عرصه را بر دشمن تنگ می‌کنند. 

وی افزود: این آمادگی باعث شده دشمن دیوانه‌وار وارد میدان شود و هر روز برای لطمه زدن به ما طرح و نقشه جدیدی را دنبال کند، یک روز برجام را مطرح می‌کند، روز دیگر زیر تعهدات خود می زند و یک روز توان موشکی ما را بهانه می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه «دشمن تلاش می‌کند با ایجاد ایران هراسی، کشور ما را به عنوان تهدیدی برای منطقه معرفی کند»، افزود: این در حالیست که ایران عامل ثبات و امنیت در منطقه است و به واسطه اقتدار ایران اسلامی، امروز شر دشمن و عواملش از منطقه بیرون رانده شده است.

وی بر لزوم تدوام اقتدار ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: همانطورکه رهبر معظم انقلاب هم تاکید دارند تا 25 سال آینده اسمی از رژیم صهیونیستی در منطقه باقی نخواهد بود، به شرط آنکه ما همچنان سرباز واقعی این مرز و بوم و نظام اسلامی باشیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه از نقش مهم نیروهای مسلح در تامین امنیت جامعه یاد کرد و افزود: اگرچه نباید اجازه داد جرمی در حوزه نیروهای مسلح رخ دهد اما اقتدار این نیروها را نیز تضعیف نکنیم.

وی گفت: باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم و به نیروهای مسلح آموزش دهیم چگونه و چه وقت از اسلحه خود استفاده کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح ضروری است، تاکید کرد: پنج سال آسیب‌شناسی کردیم و راهکارهایی به دست آمده که نباید آن‌ها را نادیده بگیریم، اجرای بسیاری از این راهکارها خرج چندانی ندارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه اخراج یک نظامی به معنی از دست دادن یک آجر در دژ محکم نیروهای مسلح است، افزود: اخراج باید آخرین راهکار باشد، زیرا به جز خود فرد برای خانواده و اطرافیانش نیز تبعاتی دارد.

وی بر لزوم حمایت از نیروهای مسلح هم تاکید کرد و ادامه داد: نیروی مسلح نباید هیچ هم و غمی جز تامین امنیت مردم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی همچنین به ماجرای اغتشاشات خیابان پاسداران تهران اشاره کرد و افزود: در برابر با مخلان امنیت نباید سکوت کرد، بلکه باید با اقتدار و تمام توان با آنها برخورد کرد تا امنیت جامعه حفظ شود.

کاهش جرم در کرمانشاه

سردار منوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی کرمانشاه نیز گفت: در سال های اخیر میزان وقوع جرم در استان کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی کرمانشاه ادامه داد: در سال های اخیر با اولویت دادن به اقدام های پیشگیرانه شاهد آن هستیم که روز به روز در نیروهای مسلح تغییرات مثبتی حاصل شده است.

وی افزود: در سال های گذشته، ناجا موضوع پلیس جامعه محور را در دستور کار قرار داده و در روش های کشف جرم و امثال آن، آموزه های چشمگیری را در نظر دارد.

سردار امان اللهی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: در حوزه های مختلف اگر بخواهیم ‌پیشگیری از جرایم داشته باشیم استفاده علوم و فنون روز قطعی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار