نوروز به کجا برویم؛

دره عشقِ سرزمین آبشارهای مینیاتوری + تصاویر

چهار محال و بختیاری سرزمین چهارفصل ایران و آبشارهای مینیاتوری است؛ استانی که هر سال جمعیت بسیاری از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهار محال و بختیاری سرزمین چهارفصل ایران و آبشارهای مینیاتوری است. استانی که هر سال جمعیت بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود می‌کشاند.

دره عشقِ سرزمین آبشارهای مینیاتوری + تصاویر

اما، جاذبه‌های گردشگری چهار محال و بختیاری فقط به آبشارهای مینیاتوری ختم می‌شود. «عشق» نام دره‌ای است که در روستایی از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در استان چهار محال و بختیاری قرار گرفته است.

این دره محل گذر رودخانه کارون است و از جاذبه‌های گردشگری استان چهار محال و بختیاری به حساب می‌آید.

دره‌ای که به نام عشق ثبت شده است

از روستا‌های مهم دره عشق می‌توان به گل سفید، جوزستان، پوراز، برنجگان و دورک اشاره کرد. دره بید، دره یاس، سررک، گل کله و معدن از روستا‌های دیگر این دره به حساب می‌آید.

دره‌ای که به نام عشق ثبت شده است

دره عشقِ سرزمین آبشارهای مینیاتوری + تصاویر

بنا بر این گزارش، روستای معدن هم یکی از روستا‌های جذاب استان چهار محال و بختیاری است. این روستا که در ۱۳۵ کیلومتری شهرکرد قرار گرفته، سرزمین چشمه‌های گوگردی است و از غرب به روستای کل کله متصل است.

روستای معدن، سرزمین رود‌های خروشان و پرآب است. این روستا ۱۵ هکتار باغ انار و ۴۰ هکتار شالیزار برنج چم‌پای دارد.

دره عشقِ سرزمین آبشارهای مینیاتوری + تصاویر

گفتنی است؛ از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهرستان کیار و استان چهار محال و بختیاری، می‌توان به قلعه صمصام‌السلطنه اشاره کرد. این قلعه در دوره مشروطه به دست نجفقلی‌خان بختیاری ملقب به صمصام‌السلطنه در شلمزار و ۴۰ کیلومتری شهرکرد ساخته شده است. نجفقلی خان بختیاری از سران ایل بختیاری بود و در دوره قاجار به مدت دو دوره به عنوان رئیس‌الوزرای کشورمان شناخته شد.

دره‌ای که به نام عشق ثبت شده است

یادآور می‌شود؛ قلعه صمصام‌السلطنه به عنوان خاستگاه مشروطه ایران نیز شناخته می‌شود. این قلعه که در سال ۱۳۹۰ شمسی مرمت شده، در ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۸۷ به ثبت ملی رسید.

آثار سنگی در گوهنگ، قبرستان قدیمی ناغان، حمام قاجاری ناغان و قلعه سردار اسعد از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهرستان کیار و شهر نوغان به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/

 

قلعه صمصام السلطنه کجاست؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.