آیا انگلیس در پشت پرده مرگ جاسوس سابق روس است؟

سرپرست تیم رسانه‌ای خبرگزاری روسیه، مرگ جاسوس سابق روس را کار انگلیس دانست و علت آن را ایجاد روسیه هراسی و تحریم جام جهانی ۲۰۱۸ عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی‌ میل، «دیمیتری کیسلیوف»، سرپرست تیم رسانه‌ای خبرگزاری روسیه گفت مرگ «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق روس می‌تواند بخشی از یک برنامه برای ترویج روسیه‌‌هراسی و نوعی مهندسی برای تحریم جام جهانی پیش‌رو باشد.

کیسلیوف که یک مجری شناخته‌شده در تلویزیون روسیه نیز محسوب می‌شود، امروز در برنامه خود گفت: «انگلیس تنها کشوری است که از این ماجرا سود می‌برد، بنابراین ممکن است این کشور در پشت پرده این ماجرا باشد.»

مجری روس در ادامه تاکید کرد: «چرا او را مسموم نکنند؟ اگر با دخترش بمیرد نیز افکار عمومی بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این کار مزایای زیادی برای انگلیس دارد، از جمله یک تحریم بین‌المللی سازماندهی شده برای جام جهانی پیش‌رو در روسیه. عملیات بی‌نظیری به نظر می‌رسد. اسکریپال مواد خام ارزانی است و روسیه نیز مقصر شناخته خواهد شد.»

به دنبال مرگ یک جاسوس سابق روس و دخترش در انگلیس، «ترزا می»، نخست وزیر این کشور به کرملین سوء‌ظن دارد و روسیه را به خاطر این اتفاق سرزنش می‌کند.

«بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس نیز پیشنهاد کرده انگلیس جام جهانی امسال در روسیه را تحریم کرده و از فرستادن بازیکنان فوتبال و مقامات رسمی به این کشور اجتناب کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار