تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

 اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌ها علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کرد.

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌ها علیه 150 فرد و 38 شرکت روسی را برای شش ماه دیگر تمدید کرد.

شورای اروپا روز دوشنبه اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را به علت آن دسته از «اقدامات روسیه که سبب تضعیف یا تهدید تمامیت ارضی اوکراین» شده اند به مدت شش ماه دیگر تمدید می کند.

دیگر تمهیدات محدودکننده اتحادیه اروپا علیه روسیه در موضوع اوکراین شامل تحریم‌های اقتصادی علیه برخی از بخش های اقتصاد روسیه و همچنین اقداماتی محدود به شبه جزیره کریمه و سواستوپول است که در سال 2014 مجددا به روسیه پیوستند.

از سوی دیگر قانونگذاران روس نیز اقدامات متقابل در برابر تحریم های غرب و اوکراین را تا سال 2018 تمدید کرده‌اند.

در سال 2014 و به دنبال وقوع بحران در شرق اوکراین و اتحاد مجدد شبه جزیره کریمه با روسیه پس از برگزاری همه پرسی در این منطقه، اتحادیه اروپا تحریم هایی علیه روسیه وضع کرد. از جمله تحریم های تصویب شده در آن دوره می توان به اقدامات دیپلماتیک نظیر تعلیق گفتگوهای اتحادیه اروپا و روسیه بر سر موضوعات مرتبط با صدور گذرنامه، تحریم های فردی از جمله مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر برخی شهروندان روسیه به اروپا و مجموعه ای از تحریم های اقتصادی اشاره کرد.

کشورهای غربی همواره روسیه را به دخالت در امور داخلی اوکراین متهم می کنند که مسکو نیز بارها این ادعا را رد کرده و تاکید کرده است همه پرسی کریمه مطابق با قوانین بین المللی انجام گرفت.

سران اروپا در سال 2015 تصمیم گرفتند رژیم تحریم‌ها علیه مسکو را به اجرای موافقتنامه مارس 2015 مینسک پیوند بزنند. از آن زمان به بعد تحریم‌ها علیه روسیه هر شش ماه یک بار و سالی دو بر اساس ارزیابی صورت گرفته از توافق مینسک تمدید می شود.

انتهای پیام/

اتحادیه اروپا تحریم‌های ضد روسی را تمدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار