قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی؛

انتخاب شیوه‌های هنرمندانه در توسعه امر به معروف و نهی از منکر

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شرایط، لوازم و مقتضیات خودش را دارد و بایستی با زبان نرم و در زمان درست صورت پذیرد.

انتخاب شیوه‌های هنرمندانه در توسعه امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی درهمایش بزرگ واجب تمدن ساز در حرم مطهر رضوی گفت: امر به معروف و نهی از منکر ٢ پایه اصلی قیام عاشورا بود و در سیره عملی حضرت رضا (ع) نیز مصادیق فراوانی از انجام این فریضه الهی و تاکید بر لزوم اجرای آن وجود دارد.

وی اقزود: حرم مطهر رضوی سالانه میزبان قریب به ٣٠ میلیون زائر از ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان است که برای عرض ادب و ارادت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) به این مکان نورانی مشرف می‌شوند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: توسعه و ترویج نیکی‌ها و فضایل اخلاقی و بازداشتن جامعه از منکرات و رذایل از مهمترین واجبات مورد تاکید دین مبین اسلام است، انتظار عمومی از آستان قدس رضوی این است که فضایی امن و آرام را برای زیارت توام با معرفت زائران امام رئوف (ع) فراهم آورد و وظیفه‌ای خطیر بر دوش امران به معروف وناهیان از منکرگذاشته شده است.

بختیاری افزود: استفاده از قالب‌ها و شیوه‌های هنرمندانه در نوع برخورد و مواجهه باعث تاثیرگذاری و پذیرش بیشتر مخاطبین خواهد شد و بایستی برای تحقق این مهم از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات صاحب نظران و نخبگان فرهنگی حوزه و دانشگاه بهره ببریم.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر در نظام طاغوت، کاری سخت همراه با عواقب و مشقت‌های فراوان بود و شهید نواب صفوی با علم به این موضوع و برای زنده نگه داشتن این واجب الهی پای به میدان مبارزه گذاشت.
 
در پایان این مراسم از همسر شهید نواب صفوی به عنوان احیاگر و پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر و همسر شهید جاوید الاثر حسین کارگر با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تجلیل شد.
 
همچنین از حجت الاسلام والمسلمین قاسمی؛ جانباز امر به معروف و نهی از منکر، محمد علی سعیدی فاضل نفر اول دوره‌های آموزشی تخصصی امر به معرف و نهی از منکر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر لطف؛ مبلغ نمونه امر به معروف و نهی از منکر، و چهار نفر از امران معروف حرم مطهر رضوی  و دو نفر از خادمان امر به معرف و نهی از منکر اداره پاسخگویی به سوالات دینی به نام‌های فروزان رضایی و زهرا استیلی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام//م. ن.

 
برگزاری همایش بزرگ واجب تمدن ساز در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.