درچهارشنبه آخر سال مردم پلیس را همراهی کنند

فرمانده انتظامی استان کرمان در گفتگوی ویژه خبری از سیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه امنیت نیاز همگانی جامعه است گفت: در چهارشنبه آخر سال مردم برای حفظ امنیت خود و عزیزانشان پلیس را یاری و همراهی کنند چرا که پلیس به تنهایی قادر به این مهم نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتطامی استان کرمان با اشاره به اینکه پلیس درحوزه حفظ امنیت عمومی وظایف متعددی را برعهده دارد گفت: در رده‌های تخصصی و دربخش‌های مختلف متناسب با شرایط اقدامات پیشگیرانه خود را براساس ظرفیت و هماهنگی با شورای تامین و دستگاه قضایی متمرکز میکنند.
وی افزود: با مساعدت مردم، مسئولین، افراد مرجع و متنفذین مناسب‌های سال ۹۶ به خوبی مدیریت شد.
سردار بنی اسدی فر گفت:در چهارشنبه آخر سال عدم رعایت موضوعات مرتبط با امنیت فردی، اجتماعی و خانوادگی ضرر‌های جبران ناپذیری به اعضای خانواده و جامعه وارد می کند.
وی تصریح کرد: باید آگاهی لازم متناسب با ظرفیت‌های رسانه‌ها و صداوسیما ارایه شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: والدین، سرپرستان خانواده‌ها بایستی فرزندان خود را مدیریت کنند تا شاهد هیچ حادثه‌ای در چهارشنبه آخرسال نباشیم.
وی در ادامه گفت:: سال گذشته درسطح کشور ۱۶ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری جان خود را ازدست دادند که این رقم قابل توجه‌ای بود.
فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: افرادی هستند که هدفمند به این موضوعات دامن میزنند، انتظار داریم که توسط مردم و از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس معرفی شوند
سردار بنی اسدی فر افزود: پلیس متناسب با تهدیداتی که متوجه امنیت عمومی جامعه است اقدامات اطلاعاتی پیشگیرانه خود را متمرکز میکند.
وی با اشاره به شرایط نگران کننده ورود و وجود مواد محترقه غیر مجاز تصریح کرد: طرح‌های تخصصی پلیس برای کشف این مواد اجرا می‌شود و سودجویان با اقدامات تبهکارانه خود امنیت و سلامت را فدای منافع مالی خود می‌کنند.
وی بیان داشت: پلیس استان ۶۳ هزار انواع مواد محترقه را کشف کرده که ۱۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی در خصوص افراد بر هم زننده امنیت و اخلال در نظم عمومی چهارشنبه سوری گفت: این افراد به سه دسته تقسیم می‌شوند گروه اول سودجویان، گروه دوم افراد دچار اختلالات شخصیتی و روانی و گروه سوم نوجوانان پر شور وهیجان که راه مناسبی را برای تخلیه هیجانات خود انتخاب نمی‌کنند.
وی تاکید کرد: پلیس با هماهنگی دستگاه قضایی با متخلفین برخورد خواهد کرد و این افراد تاپایان تعطیلات بازداشت و اگر وسایل نقلیه داشته باشند توقیف پلیس می‌ماند.
وی گفت: مردم ازهوشمندی و درایت کافی برخوردار هستند و پلیس با هم افزایی و همکاری مردم و سایر مسئولین با حداقل تهدید، حداکثر اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهد.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: فرهنگ چهارشنبه سوری بیانگر نشاط و شادابی است بنابراین نباید با اقدامات عده‌ای از افراد نا آگاه با تلخی تمام شود.
وی در پایان تصریح کرد: امنیت مردم الویت اصلی پلیس است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
انتهای پیام/ی

امنیت مردم الویت اصلی پلیس است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار