در صحن شورا صورت گرفت؛

پیشنهاد اعطا برای اصلاح مصوبه‌ برج باغات

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد داریم که شهرداری تهران ملزم به تهیه پیشنهاد اصلاحی جایگزین در رابطه با باغات جهت ارائه به شورا و ارسال به شورای عالی شهرسازی شود.

پیشنهاد اعطا برای اصلاح مصوبه‌ برج باغاتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا‌ سخنگوی شورای شهر تهران در پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه در هفته‌ منابع طبیعی هستیم‌، اظهار کرد: ماه اسفند، ماهی سرنوشت‌ساز در حوزه فضای سبز و محیط زیست است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه‌ برج‌باغ که در 19 اسفند 82 تصویب‌ شد، گفت: امروز 22 اسفند و آخرین روز از هفته منابع طبیعی است و اصلاح این مصوبه‌ که به باغات لطمه زده در دستور کار شورا است.

وی با اشاره به نقل قولی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در تهران باغ‌ها و باغستان‌هایی وجود دارد که برخی به دنبال دست‌اندازی به آن‌ها هستند و باید جلوی این کار که به زندگی شهری لطمه می‌زند گرفته شود، ادامه داد: اوایل کار شورای پنجم طرح لغو مصوبه برج‌باغ در شورا با طراحی حبیب‌زاده و امضای تعدادی از همکاران تهیه و به هیئت‌ رئیسه تقدیم شد.

اعطا با بیان اینکه تا قبل از مصوبه‌ شورای شهر که به برج‌باغ معروف شد، بر مبنای مصوبات شورای عالی شهرسازی قاعده‌ای حاکم بود که در باغات شهر ساخت و ساز در تراکم محدودی اعمال می‌شده است،گفت: با وجود این مقررات که در تمام کشور لازم‌الاجرا بود، در آبان سال 82 لایحه‌ای از سوی شهردار وقت به شورا ارائه می‌شود که عنوان آن این چنین است: « اصلاحیه و تکمیل مصوبه دستورالعمل‌ ضوابط اجرایی مربوط به چگونگی اجرای ماده یکم قانون حفظ و گسترش‌ فضای سبز در شهرها مصوب‌ شورای انقلاب اسلامی ایران ابلاغی‌ از سوی وزیر کشور به عنوان جانشین شورای اسلامی شهر تهران».

وی با بیان اینکه این لایحه در پنجاه‌ و سومین جلسه شورای شهر در دوره دوم به تصویب می‌رسد و بعد در سال 83 متن آن ابلاغ‌ می‌شود، تصریح کرد: در سال 86 اتفاق‌ قابل تأملی‌ رخ می‌دهد که به نوعی نقطه‌ گره‌گشای مسئله و مشکل‌ برج‌باغ است.

اعطا افزود: مسئله این است که یک بند مشابه و برگرفته از مصوبه‌ برج‌باغ وارد طرح جامع جدید تهران شد و به تصویب‌ شورای عالی شهرسازی می‌رسد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه برای اصلاح 2 کار باید همزمان انجام شود، گفت: یکی اصلاح و لغو مصوبه شورا و دیگری ارائه یک پیشنهاد اصلاحی به عنوان جایگزین‌ بند مربوطه‌ در طرح جامع تهران است.

وی خاطرنشان کرد: الزام شهرداری به تهیه پیشنهاد اصلاحی جایگزین در رابطه با باغات جهت ارائه به شورا و ارسال به شورای عالی شهرسازی‌ به عنوان اصلاح پیوست 3 طرح جامع تهران بخش دوم پیشنهاد ما است.

انتهای پیام/

صحبت‌های سخنگوی شورای شهر تهران در پنجاه و سومین جلسه شورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار