وزیر صنعت، معدن و تجارت:

عمق بخشی به خودروسازی کشور بدون استاندارد فاجعه است

شریعتمداری، گفت: عمق بخشیدن به خودروسازی در داخل کشور بدون استاندارد سازی فاجعه است.

عمق بخشی به خودروسازی کشور بدون استاندارد فاجعه استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تحویل 200 دستگاه خودرو تجاری توسط سایپا دیزل، اظهار کرد: امروز به صورت نمادین ۲۰۰ دستگاه خودرو را از مجموعه ۲۰۰ هزار دستگاه طرح نوسازی حمل و نقل عمومی را که در یک سال باید اجرا شود، در اختیار رانندگان قرار می دهیم.

وی بیان کرد: تا پایان سال حدود ۱۶ هزار دستگاه کامیون و کشنده تولید و تحویل رانندگان قرار خواهیم داد.

این مقام مسئول، تصریح کرد: در راستای طرح نوسازی حمل و نقل عمومی هر ساله ۷۰ هزار دستگاه را باید تولید و تحویل رانندگان دهیم.

شریعتمداری مطرح کرد: در طرح نوسازی ناوگان درون شهری ۸۵ درصد منابع را در اختیار شهرداری ها قرار داده بودیم.

وی، بیان کرد: در دولت یازدهم برای نخستین بار آلاینده‌سازها و سهم آنها از آلودگی کلانشهرها و ذرات معلق مورد محاسبه قرار گرفت ، در آن بررسی‌ها مشخص شد ۲۷ درصد از مجموعه آلاینده سازهای متحرک متعلق به خودروهای فرسوده است‌.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با تاکید و حمایت و پیگیری رئیس جمهور به پیش رفت، ورود وزارت نفت و بانک‌های عامل به این طرح و تصویب مصوبات لازم با این پیگیری ها محقق شد.

شریعتمداری، افزود: ورود قطعات منفصله مورد نیاز خودروها در طرح نوسازی ناوگان تا پایان خردادماه و حداکثر تا تیرماه انجام شود.

وی، بیان کرد: ۹۶.۷ درصد از تعهدات ساخت و تولید خودروی امسال کشور که یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده است، انجام شده است.

این مقام مسئول، اظهار کرد: شرط اول در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت استانداردهای لازم است، عمق بخشیدن به ساخت خودروسازی در داخل کشور( به عنوان هدف مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در این طرح) بدون استاندارد سازی فاجعه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: ایمنی سرلوحه استانداردهای ما است، در قدم بعدی آلایندگی و سایر استانداردها از جمله مصرف سوخت کمتر قرار دارند، به تدریج باید استانداردها را پاس کرد.

شریعتمداری، تأکید کرد: در زمینه ایمنی خودروها من در کنار سازمان ملی استاندارد هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
خلاصه یک حرف درست از یک مسئول شنیدم
آخرین اخبار