شناسایی ۱۰۵ کانون بیماری دامی در خراسان شمالی

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت : امسال ۱۰۵ کانون بیماری دامی در سطح استان شناسایی شده است.

محمد مهدی احمدی مدیر کل دامپزشکی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ گفت: در سال جاری، ۱۰۵ کانون بیماری دامی را شناسایی کردیم که ۳۸ کانون بیماری در زمینه تب برفکی  بودند.

وی افزود: این تعداد کانون بیماری دامی شناسایی شده در سال جاری در مقایسه با سال گذشته تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

احمدی اظهار کرد: امسال در استان در هر ماه ۵۰۰ مورد عملیات بازدید و مراقبت از واحد‌های مرغداری استان انجام شده که شش کانون بیماری طیور را شناسایی کردیم و سه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه از طیور استان واکسیناسیون شدند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در سال جاری دامپزشکان استان در زمینه کنترل بیماری‌های مشترک بین دام و انسان شامل شاربون، برسلوز، سل و مشمشه دو میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۲۰ راس عملیات فنی بر روی دام‌های سبک و سنگین استان انجام دادند.

وی به بیماری‌های خاص دامی شامل آبله، تب برفکی، قانقاریا و ... که واگیردار هستند نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری دامپزشکان استان بر روی پنج میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۶۵ راس دام سبک و سنگین استان عملیات فنی انجام دادند.

احمدی گفت: در سال جاری ۵۶۲ هزار و ۴۶۷ راس دام همچنین یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۵۱۲ متر جایگاه دامی استان سمپاشی شدند.

وی افزود: با صدور مجوز‌های قرنطینه‌ای این اداره کل در سال جاری، هفت هزار تن گوشت قرمز و سفید، ۱۶ هزار تن شیر خام، ۱۶۲ تن پشم دامی، ۳۰ هزار کلونی کندوی زنبور عسل، ۸۰۰ تن کود دامی و مرغی، ۳۴ هزار جلد پوست خام دامی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ زنده از استان خارج شدند.

انتهای پیام/آ


مبارزه با کانون بیماری‌های دامی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.