بوی دود، خطرناکترین ماده برای سلامت مادران باردار

بسیاری از بیماری‌های مادرزادی نتیجه بی احتیاطی مادران در دوران بارداری است و بوی دود، خطرناکترین ماده برای سلامت بانوان باردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استشمام بوی مواد آتش بازی، نزدیک بودن به این مواد در زمان انفجار، ترس ناگهانی ناشی از صدای انفجار، جراحت، تروما و سوختگی بزرگترین خطر‌ها برای سلامت مادران است.

کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به اینکه قوه شنوایی نوزاد در دوران جنینی شکل می‌گیرد، حضور مادر باردار در مکان‌های پر سر و صدا می‌تواند سبب آسیب رسیدن به قدرت شنوایی جنین شود، البته اینکه مادر در چندمین ماه بارداری خود قرار دارد هم در میزان آسیب رسیدن به شنوایی جنین موثر است.

کارشناسان صدای بلند‌تر از ۸۵ دسی بل را برای شنوایی مضر می‌دانند، در حالی که بر اثر انفجار مواد محترقه صدایی با قدرت ۱۵۵ دسی بل نیز امکان دارد تولید شود.


پژوهش‌ها نشان داده است جنین به شدت به صدا‌های خارج از رحم مادر حساسیت نشان می‌دهد و صدای انفجار می‌تواند سبب افزایش ضربان قلب یا حرکت سریع جنین شود.

ترس مادر نیز می‌تواند سبب ترشح هورمون کورتیزول شود که در برخی مواقع سبب سقط جنین و زایمان زودهنگام شده است.

بروز جراحت و سوختگی می‌تواند خطری بسیار جدی برای سلامت مادران باردار باشد و سبب به خطر افتادن ادامه بارداری و حتی سلامت آن‌ها شود.

در صورت بروز ناگهانی جراحت یا سوختگی مراجعه به مراکز درمانی و اعلام بارداری مادر برای کمک رسانی دقیق به او اهمیت فراوان دارد.

مواد آتش بازی دارای ترکیب‌هایی از مواد شیمیایی مختلف هستند که استشمام آن‌ها مانند دود سیگار برای سلامت مادران باردار مضر است و می‌تواند سبب تنگی نفس، ورود مواد سمی به جریان خون و آسم و آلرژی شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند مادران باردار از حضور در مراسم آتش بازی خودداری کنند تا سلامت خود و جنین را حفظ کنند.

منبع: romper

انتهای پیام/

راهکار‌های ایمنی بانوان باردار در برابر دود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار