راهکار درمانی جدید برای مبتلایان به آلرژی

مبتلایان به آلرژی در آینده نزدیک با استفاده از نوعی درمان جدید می‌توانند مانند دیگران از طبیعت زیبا و چشم نواز بهاری و مسافرت در دل طبیعت لذت ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان اعلام کرده اند در نظر دارند واکسنی حاوی ترکیبی از ۶ ماده آلرژن مختلف برای کمک به مبتلایان به آلرژی تولید کنند.
 
با افزایش میزان دوز واکسن در طول ۸ هفته، سیستم ایمنی با این مواد آلرژن سازگاری پیدا کرده و فرد دیگر دچار حمله آلرژی و تولید هیستامین در بدن خود نمی‌شود.


پژوهشگران به ویژه در نظر دارند از این واکسن برای کمک به درمان بیماری تب یونجه (رینیت فصلی) که در فصل بهار به شدت همه گیر است استفاده کنند.

سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به آلرژی نسبت به برخی مواد غیر خطرناک برای سلامت انسان واکنش نشان می‌دهد و سبب تولید موادی به نام هیستامین می‌شود.

بر اثر تولید هیستامین فرد با عارضه هایی همچون آب ریزش و گرفتگی بینی، عطسه و سرفه، خارش گلو، تورم اعضای بدن، مسدود شدن مجاری تنفسی، اشک ریزی از چشم، بروز کهیر، قرمز شدن بدن و مواردی از این دست مواجه می‌شود.


افراد بر اثر ابتلا به رینیت فصلی ناشی از گرده افشانی گیاهان، گرد و غبار در هوا و نیز اجزای بدن حیوان ها همچون موی بدن، با مشکل‌های بالا مواجه می‌شوند.

تاکنون درمان قطعی برای آلرژی وجود نداشته است و فرد مبتلا مجبور به استفاده از دارو‌های آنتی هیستامین است.

دارو‌های آنتی هیستامین و کورتیکو استروئید‌ها دارای عارضه‌های جانبی همچون خواب آلودگی، خشکی دهان، تاری دید، ریزش موی سر در برخی افراد، افزایش وزن، ضعف عضلانی و در دراز مدت آسیب کبدی هستند.

از جمله روش‌های درمانی برای مبتلایان به آلرژی شدید، ایمونوتراپی را می‌توان نام برد که در این روش ماده آلرژن در دوز‌های کم به فرد داده می‌شود تا به تدریج حساسیت سیستم ایمنی بدن نسبت به آن ماده آلرژی زا کاهش پیدا کند.

اما در این شیوه درمانی جدید واکسنی شامل 6 آلرژن مختلف در یک تزریق به بدن فرد وارد می‌شود و در عرض چند هفته آلرژی او تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.


آلرژی از دسته بیماری‌های خود ایمنی است، اما عامل‌های مختلفی در بروز آن تاثیر دارند. آلرژی گونه‌های مختلف دارد از جمله تنفسی، پوستی و غذایی که معمولاً از سنین کودکی خود را نشان می‌دهند، هرچند گاهی اوقات آلرژی در بزرگسالی نیز بروز می‌کند.

درصورت تاخیر در درمان آلرژی‌های شدید به ویژه پس از وقوع شوک آنافلاکسی، امکان مرگ فرد وجود دارد. فرد مبتلا به آلرژی همیشه باید دستبند ایمنی که نشان دهنده نوع آلرژی و گروه خونی اوست را به همراه داشته باشد،  همچنین این فرد باید از مصرف برخی مواد غذایی یا مجاورت با برخی گیاهان اجتناب کند.


پژوهش‌ها نشان می‌دهند رابطه مستقیمی بین رژیم غذایی مادر و استرس او در دوران بارداری و ابتلای نوزاد به آلرژی وجود دارد. استرس مادر در این بازه زمانی و تولید هورمون کورتیزول سبب نقص در سیستم ایمنی کودک و ابتلای او به آلرژی می‌شود.

کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از این روش درمانی بتوانند درمان قطعی برای مبتلایان به بیماری آلرژی پیدا کنند.

منبع: dailymail

انتهای پیام/

راهکاری جدید برای مقابله با بیماری سخت درمان آلرژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۲:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
شما خوبه می دونید آلرژی دارید من ۱۰سال چند روز درمیان دچار سردرد شدید ناحیه پیشانی سر و چشم یعنی خواب و آسایش نداشتم جالبه طی این همه سال اطرافیانم می گفتن طبیعیه جای نگرانی ندارد نمی خواد بری دکتر تا نهایتا بعد از این همه سال ودرد رفتم دکتر گفت که آلرژی شدید دارید ولی جالب اینجاست که از محیطهای آلرژی زا و غذاها دوری و اجتناب می کنم و خدا رو هزار مرتبه شکر خیلی خیلی خوبم باورم نمی شه رعایت کنید انشا الله خدا کمک می کنه
Iran (Islamic Republic of)
گل گل
۰۲:۵۱ ۱۲ دی ۱۳۹۹
من بچه آلرژی داره غذایی تقریبا به همه چیز، خدا به حق حضرت زهرای مرضیه شفای بچم بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
سلام لعنت به این آلرژی واقعازجرمیده ادمو من چندساله باسیتریزین کنترول میکنم اونم یک یادوشب دوباره میاد سراغم خسته شدم توروخدابگید چه کارکنم الان چندساله که قرص مصرف میکنم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود جلیلی پور
۰۷:۰۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
بدبخت شدم بینیم یکسره یه طرف میگیره اون طرف باز میشه ابلیمو وعسل دارچین رو قاطی کن روزی 3 بار بخور تسکین میده کسی راه حلی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
امیراحسان
۰۲:۰۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا اسمش آلرژیه از سرطان وبدتره.اسمش به خوبی در رفته ولی فکر نکنم هیچ بیماری مثل این آلرژی تمام بدن و صورت رو درگیر کنه.والا من که افسرده شدم از بس طی این ده سال هر کاری کردم و جواب نداد.امام علایمش در حد کروناست و حتی بدتر فقط فرقش با کرونا اینه که کرونا یا تا دوهفته خوب میشی با میمیری تکلیفت روشنه ولی این بیماری لامصب زجرکش میکنه آدمو.فقط از خدا میخوام که الان که دانشمندان دارن روی واکسن کرونا کار میکنن یه واکسنی درمانی چیزی هم واسه این آسم و آلرژی پیدا کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام بچه من ۱۰ سالشه دو ساله الرژی فصلی داره این موقع سال که میشه دیونم میکنه بردمش پیش دکتر گیاهی
داروهاش فوق العاده و تاثیر گذاره یکم زمان میبره ولی قابل بازگشته از روغن بنفشه برای چرب کردن دم بینی و قفسه سینه و پشت گوشها و یک قطره هم در ناف چکانده بشه
چایی سفید و گل بنفشه را روزی دو بار دم کنید و بخورید بخدا تاثیر گذاره
Germany
خانی
۱۷:۴۲ ۲۲ تير ۱۳۹۹
من حدود چهارسال هست آلرژی دارم الان دوسال آمپول تریام هگزال می زنم هرسال یکی تا حالا جواب داده البته خارجی اصل المان
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۵:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
راست میگید همه فقط هر کی الرژی داره از دل بقیه خبر داره لطفا یه درمان قطعی
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعا دیوانه کننده اس که مدام صورتو چشم و بینی و...خارش داشتت باشه از حلق و گلو تا توی گوشها
قدر سلامتی تونا بدونید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۰۷:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
کمک دارم دیوونه میشم توروخدا یه درمان قطعی بهم نشون بدید. الان هفت صبحه و من هنوز از حساسیت نتونستم بخوابم
Netherlands
رضا
۲۲:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
الرژی ازسرطان هم بدتره.اینقدربتامتازون ال آ زدم مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
آلرژی غذایی دارویی منو بدبخت کرده کاش یه درمانی باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد دوستی
۲۲:۲۵ ۲۲ تير ۱۳۹۸
سلام خدا قوت چطوری میتونم از دست آلرژی خودم رارها کنم یک پایم خونه ویک پای دیگرم درمطب پزشکان است خواهش میکنم درصورت امکا ن منو بهتر راهنمای کنید با یک دنیا تشکر ازآستارا
Germany
خانی
۱۷:۳۷ ۲۲ تير ۱۳۹۹
من سه سال هست آلرژی دارم الان دوسال هست آمپول تریام هگزال می زنم خارجی تا حالا جواب داده
آخرین اخبار