سی‌ان‌بی‌سی منتشر کرد؛

فهرست افرادی که در یک سال گذشته دولت ترامپ را ترک کرده‌اند

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی فهرستی از افرادی که در یک سال گذشته دولت ترامپ را ترک کرده‌اند، منتشر کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی فهرستی از افراد مهمی را که در یک سال گذشته دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را ترک کرده‌اند، منتشر کرد.

در این گزارش آمده است از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ، کاخ سفید همواره گرفتار اختلاف و تنش بوده است. از زمان راهیابی ترامپ به کاخ سفید، بسیاری از اعضای ارشد دولتش مناصب خود را بسیار زودتر از پیشی بینی ها ترک کرده اند. کناره گیری و یا اخراج برخی اعضای کابینه ترامپ و کارکنان کاخ سفید معمولا در بحبوحه انتشار گزارش ها مبنی بر گسترش اختلافات در دفتر بیضی (دفتر کار رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید) روی می دهد.

در زیر فهرست برخی از اعضای ارشد دولت ترامپ را که در یک سال گذشته از سمت هایشان اخراج شده‌ و یا کناره گیری کرده اند، مشاهده می کنید:

سالی ییتس: دادستان کل سابق آمریکا (تاریخ برکناری: سی‌ام ژانویه، 2017 میلادی)
ترامپ ییتس را پس از آنکه وی از وکلای وزارت دادگستری خواسته بود از نخستین فرمان ضدمهاجرتی ترامپ حمایت نکنند، اخراج کرد. نخستین فرمان ضدمهاجرتی ترامپ ممنوعیت هایی را علیه اتباع هفت کشور با جمعیت عمدتاً مسلمان، اعمال می کرد. ترامپ سالی ییتس را به سبب ممانعت از اجرای یک دستور قانونی که به ادعای ترامپ «برای محافظت از شهروندان آمریکایی» صادر شده بود، به خیانت علیه وزارت دادگستری این کشور متهم کرد. ییتس در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، به عنوان معاون دادستان کل فعالیت می کرد. پس از برکناری جف سشنز، دادستان کل آمریکا (وزیر دادگستری)، ییتس به طور موقت جایگزین او شد.

مایکل فلین: مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ (تاریخ کناره‌گیری سیزدهم فوریه 2017)
فلین چند روز پس از آغاز تحقیقات درباره ارتباط وی با روس ها در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، از سمت خود کناره گیری کرد. این اتفاق چند روز پیش از مراسم تحلیف ترامپ روی داد. فلین در استعفانامه‌اش اذعان کرد که به مایک پنس، معاون ترامپ، درباره تماس هایش با سرگئی کسلیک، سفیر آن زمان روسیه در واشنگتن، حقیقت را نگفته است.

پریت باهارا: دادستان سابق منهتن نیویورک (تاریخ برکناری: یازدهم مارس 2017)
ترامپ باهارا را پس از آن اخراج کرد که او درخواست وزارت دادگستری را برای کناره‌گیری (به همراه 45 دادستان دیگر) نپذیرفت. اینکه دولت جدید آمریکا بخواهد دادستان هایی را برکنار کند اتفاقی غیرعادی نیست؛ اما برکناری همزمان تعداد زیادی از آنها رویدادی نامعمول بود.

جیمز کومی: رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) (تاریخ برکناری: نهم مه 2017)
ترامپ بلافاصله کومی را پس از آغاز تحقیقات چندلایه او درباره ارتباط میان روس ها و ستاد انتخاباتی اش در جریان رقابت های ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، برکنار کرد.

مایکل دوبک: رئیس سابق دفتر ارتباطات کاخ سفید (تاریخ کناره‌گیری: سی‌ام مه 2017)
دوبک در یادداشتی نوشت قصد داشته است در تاریخ هجدهم مه از سمت خود کناره گیری کند، اما به او گفته شده بود تا بازگشت ترامپ از سفر خارجی اش صبر کند. رئیس سابق دفتر ارتباطات کاخ سفید دلیل استعفایش را مسائل شخصی عنوان کرده بود.

شان اسپایسر: سخنگوی سابق کاخ سفید (تاریخ کناره‌گیری: بیست و یکم ژوئیه سال 2017)
اسپایسر پس از مخالفت با دستور ترامپ مبنی بر انتصاب آنتونی اسکاراموچی به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید، از سمت خود استعفا کرد.

راینس پریبس: رئیس دفتر سابق ترامپ (تاریخ کناره‌گیری: بیست و هفتم ژوئیه سال 2017):
پریبس پس از آنکه ترامپ بارها او را برای استعفا تحت فشار قرار داد، در نهایت وادار به کناره گیری شد. استعفای او با انتصاب اسکاراموچی به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید همزمان شد. برخی دلیل کناره گیری او را اختلافاتش با اسکاراموچی عنوان کردند. این در حالی است که هر دو مدعی بودند روابط دوستانه ای با یکدیگر دارند. برخی گزارش ها نیز دلیل استعفای پریبس را کناره گیری اسپایسر عنوان کردند.

آنتونی اسکاراموچی: مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید (تاریخ برکناری: سی و یکم ژوئیه):

اسکاراموچی تنها دو روز پس از آغاز به کارش به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید از کارش برکنار شد. نکته جالب اینجاست که او پیش از آغاز به کار رسمی در این سمت (یعنی پانزدهم اوت) اخراج شد.

استیو بنن: استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید (تاریخ کناره گیری: هجدهم اوت سال 2017)
یک مقام نزدیک به بنن در گفتگو با نیویورک تایمز اظهار کرد او هفتم اوت استعفانامه اش را تحویل داده بود؛ اما به سبب رویدادهای پس از حادثه شارلوتسویل کناره گیری او تا هجدهم آن ماه به تأخیر افتاد.

تام پرایس: وزیر سابق بهداشت و خدمات انسانی کابینه ترامپ (تاریخ کناره‌گیری: بیست و نهم سپتامبر سال 2017)

دینا پاول: معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا (تاریخ کناره‌گیری: هشتم دسامبر 2017)

اوماروسا منیگالت نیومن: دستیار ارشد سابق ترامپ و مدیر سابق ارتباطات دفتر روابط عمومی
نیومن نامه استعفایش را دوازدهم دسامبر 2017 تحویل داد؛ اما استعفای وی در بیستم ژاونیه سال 2018 میلادی پذیرفته شد.

اندور مک‌کیب: قائم مقام سابق رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) (تاریخ کناره گیری: بیست و نهم ژانویه سال 2018)

رابرت پورتر: مشاور ارشد سابق کاخ سفید (تاریخ کناره‌گیری: ششم فوریه سال 2018)
او پس از انتشار گزارش دیلی میل مبنی بر آزار فیزیکی، زبانی و عاطفی دو همسر سابقش، استعفا کرد.

رید کوردیش: مشاور سابق فناوری کاخ سفید (تاریخ کناره‌گیری: شانزدهم فوریه سال 2018)

هوپ هیکس: مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید
هیکس نخستین بار استعفانامه اش را در تاریخ بیست و هشتم فوریه تحویل داد. تصمیم او برای کناره گیری یک روز پس از آن اعلام شد که او در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا شهادت داد.

گری کوهن: مشاور اقتصادی سابق ترامپ (تاریخ اعلام کناره گیری: ششم ماه مارس 2018)
استعفای کوهن پس از آن صورت گرفت که ترامپ اعلام کرد قصد دارد تعرفه های جدیدی را بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا اعمال کند.

رکس تیلرسون: وزیر خارجه سابق آمریکا (تاریخ برکناری: سیزدهم مارس 2018)

بیشتر بخوانید؛

رئیس سازمان جاسوسی سیا جایگزین وزیر امور خارجه آمریکا شد

جان مک اِنتی: مشاور شخصی و دستیار خصوصی ترامپ (تاریخ کناره‌گیری: سیزدهم مارس 2018)

بیشتر بخوانید؛

خروج مشاور و دستیار شخصی ترامپ از کاخ سفید

انتهای پیام/

فهرستی از اعضای سرشناس کابینه ترامپ که کاخ سفید را ترک کرده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار