باقری مطرح کرد؛

دانشگاه محل نقد و اظهار نظر است/ حاشیه سازی دانشگاه را از اهدافش دور می‌کند

قائم مقام وزیرعلوم با بیان اینکه دانشگاه محل نقد و اظهار نظر است، گفت: از سیاست‌های وزارت علوم در دوران جدید، پرهیز از تنش‌هایی است که با ذات وزارت منافات دارد.

دانشگاه محل نقد و اظهار نظر است/ حاشیه سازی دانشگاه را از اهدافش دور می‌کندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آئین معارفه "جبارعلی ذاکری" به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران و تقدیر از خدمات برخورداری، رئیس سابق این دانشگاه، با حضور عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیرعلوم و رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این آئین  باقری قائم مقام وزیر علوم در سخنانی از برخورداری به عنوان سرمایه اجتماعی دانشگاه و فردی با تجربه مدیریتی موفق طولانی نام برد.

وی از ویژگی های بارز برخورداری از جمله قانون‌مداری و قاعده مندی، حسن خلق، مدارا، مردمداری و صبوری نام برد و گفت: در کنار همه این خصوصیات ممتاز، سابقه و تجربه ۵۰ سال فعالیت و مدیریت وی در آموزش عالی کشور از او یک شخصیت ممتاز و الگو ساخته است.

باقری اظهار امیدواری کرد: در فرصتی مناسب، مراسمی در خور شان برخورداری برای تقدیر از زحمات و خدمات وی برگزار شود.

لازمه دانشگاه کارآفرین، افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی است

قائم مقام وزیرعلوم گفت: از سیاست های وزارت علوم در دوران جدید، پرهیز از تنش هایی است که با ذات وزارت منافات دارد و اگر بخواهیم به عنوان وزارت، متولی آموزش، پژوهش، فناوری و توسعه علمی باشیم، لازمه اش آرامش دانشگاه و پرهیز از تنش ها و حاشیه هایی است که دانشگاه را از متن دور می کند. اگر می خواهیم دانشگاه کارآفرین داشته باشیم باید درباره افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی و فراهم کردن شرایط برای حمایت از ایده های ان ها برنامه ریزی کنیم .

وی افزود: البته معنای این حرف این نیست که حرفی گفته نشود. دانشگاه محل نقد و اظهار نظر است ولی طبیعتاً حاشیه سازی آن را از اهدافش دور می کند.

رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، با اشاره به سیاست جوانگرایی اشاره و از ذاکری، سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت ایران، به عنوان شخصیتی دانشگاهی، با انگیزه و دغدغه مند توسعه همکاری دانشگاه با صنعت نام برد و اظهار امیدواری کرد: با کمک همه اعضای دانشگاه، وی نیز بتواند راهی که دانشگاه تاکنون پیموده را ادامه دهد.

باقری با بیان اینکه دکتر برخورداری مدیری است که همواره فرا جناحی و در چارچوب منافع ملی کار کرده است، گفت: امروز نیاز داریم همه اختلاف سلایق و آرا را برای وحدت ملی کنار بگذاریم و با همین روحیه فعالیت کنیم.

باقری با اشاره به موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، توجه به مسئولیت اجتماعی استادان و افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی، بر لزوم توجه به افزایش و بهبود تعاملات علمی بین المللی و ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید به تدریج کارهای اجرایی وزارت را به دانشگاه ها بسپاریم و نقش حمایت، هدایت و ارزیابی با وزارت علوم باشد، یعنی همه آنچه باید در بخش آموزش عالی کشور اتفاق بیفتد در صحنه دانشگاه و گروه های آموزشی است.

وی تصریح کرد: معجزه ای جز به دست انسان های دلسوز و فکور و برنامه ریز، اتفاق نمی افتد و اظهار امیدواری کرد نقش پررنگ دانشگاه ها بیش از پیش فعال شود.

قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیئت های امنا وهیئت ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با تشکر از رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علم و صنعت ایران، برای دکتر ذاکری، آرزوی توفیق و برای دکتر برخورداری آرزوی سلامت و موفقیت کرد و گفت: همدلی، هم فکری، هم نظری و همراهی با هم نیاز امروز ماست تا مدیریت دانشگاه بتواند دانشگاه را چند پله ارتقا دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار