حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

سهم 20 درصدی ایران از بازار جهانی زعفران

عضو شورای ملی زعفران گفت: 90 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود اما سهم ما از بازارهای هدف در مقایسه با کشورهایی که تولید محدودی دارند،بسیار ناچیز است.

حدادی/عید// سهم 20 درصدی بزرگترین تولیدکننده زعفران از بازارهای جهانیعلی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سهم ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران از بازارهای هدف تنها 20 درصد است، اظهار کرد: با توجه به آنکه 90 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود،سهم ما از بازارهای هدف در مقایسه با کشورهایی که تولید محدودی دارند،بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه تولید زعفران ایران در آینده ای نه چندان دور به 500 تن  خواهد رسید، افزود: البته این امر مستلزم توسعه بازار و ورود به بازارهای جدید است.

حسینی ورود سازمان تعاون روستایی به بخش تولید را مسکن مقطعی دانست و گفت: این امر در آینده ای نه چندان دور به قیمت نابودی کشاورزی تمام می شود.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: بزرگترین تولیدکننده زعفران حداقل 50 درصد بازارهای جهانی را باید در اختیار داشته باشد و هم اکنون سهم 20 درصدی ایران از بازارهای جهانی یک ضعف به شمار می رود.

وی ایجاد بورس جهانی را تنها یک شعار دانست و افزود: ورود به بورس جهانی نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم است چرا که نگه داری طولانی مدت زعفران در انبارهای بورس منجر به از دست دادن کیفیت می شود.

انتهای پیام/

ایجاد بورس جهانی زعفران شعاری بیش نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار