در محضر مجتهدی؛

اگر گناه بو داشت، چه اتفاقی می‌افتاد؟

اگر بوی گناهان احساس می‌شد، هیچ کس با گناهکار هم‌نشین نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خداوند متعال فرموده است: «ای فرزند آدم، اگر برادران تو بوی گناهانت را متوجه می‌شدند، با تو هم نشین نمی‌شدند و گناهان تو، هر روز رو به افزایش و عمر تو در نقصان و کمی است».

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح این حدیث می‌گویند: اولیای خدا بوی گناه را می‌فهمند، مثل شیخ رجبعلی خیاط که می‌فهمید و در گوش افراد می‌گفت: «بوی گناه می‌دهی». گناه بود دارد، ایمان هم بود دارد. همانطور که پیامبر خدا وارد خانه شدند و متوجه بوی اویس گشتند و فرمودند: «من بوی رحمان را از سوی یمن میشنوم. عرض کردند: بله قبل از آمدن شما، اویس به اینجا آمده بود و وقتی دید که شما نیستید، رفت. خانه رسول خدا را معطر کرده بود و حضرت بوی ایمان او را استشمام کرد».

 وی افزود: بعضی ها با ادم معناقه میکنند و خوشبو هستند اما عطری نزده‌اند و بعضی عطر زده اند اما بوی بد میدهند،چراکه ایمان کاملی ندارند. نماز صبحش قضا شده و بوی بد گرفته است.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی گفت: در حاشیه کتاب مفاتیح اشاره شده است که ملک سه بار در شب انسان را بیدار می‌کند و می‌گوید که بیدار شو و نماز شب بخوان. اما آن شخص می‌خوابد. وقتی اذان می‌گویند شیطان خوشحال می‌شود که این شخص نتوانسته نماز بخواند و روی صورتش بول می‌کند. قدیم صورت ها نورانی بود، اما الان چون که نماز صبح ها قضا میشود صورت ها تاریک است.

منبع: احسن الحدیث

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.