مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات:

مسافران نوروزی برای ورود و خروج ارز مستندات قانونی ارائه کنند

اجتهادی گفت: مسافرانی نوروزی برای ورود و خروج ارز بالاتر از ۱۰ هزار یورو یا معادل آن باید مستندات قانونی ارائه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالحمید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات اظهار کرد: مسافرانی که قصد خروج ارز بالاتر از ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها را دارند، باید مستندات کافی برای قانونی بودن منشأ ارز داشته باشند.

مدیر کل پیشگیری و نظارت بر امور مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی ضمن تبریک فراسیدن عید نوروز به هموطنان، گفت: مقررات ارز نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشور‌ها ضوابطی در بحث جابجایی، خروج و ورود و حتی نگهداری و خرید و فروش در داخل دارد و طبق مقررات بین المللی مکلفیم مقررات ورود و خروج ارز را رعایت کنیم.

وی افزود: طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر گونه خرید، فروش، حمل و نقل، نگهداری، عرضه و ورود و خروج ارز برخلاف ضوابط بانک مرکزی، قاچاق محسوب می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: ضوابط بانک مرکزی برای ورود و خروج ارز این است که تا ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها نیاز به اظهار یا تعریف منشأ قانونی آن ندارد، اما برای خروج مازاد بر ۱۰ هزار یورو باید منشأ قانونی آن مشخص شود.

این مقام مسئول ادامه داد: به این ترتیب که یا کسی از خارج کشور قبلاً وارد شده و مقداری ارز همراه داشته و این ارز را اظهار کرده که در سامانه مشخص است یا اینکه آن ارز را از صرافی مجاز خریده است و فاکتور را در دست دارد یا اینکه مدرکی ارائه کند که این ارز از حساب ارزی اش برداشت شده است.

وی گفت: برخی شهروندان، ارز به فرودگاه می‌برند و مدعی می‌شوند که می‌خواستند اظهار کنند، در حالی که ارزی که منشأ قانونی ندارد در فرودگاه‌ها قابل اظهار نیست و اگر با این ارز در فرودگاه یا هر جای دیگر باشند ارز، قاچاق محسوب و به نفع دولت ضبط می‌شود.

اجتهادی افزود: از گمرک، نیروی انتظامی و بانک مرکزی خواسته‌ایم در این روز‌ها که سفر‌ها بیشتر می‌شود، حتماً در ورودی فرودگاه‌ها اطلاع رسانی کنند تا افرادی که قصد خروج از کشور را دارند؛ اطلاع داشته باشند تا گرفتار نشوند.

وی گفت: با توجه به اینکه میزان ارز قابل نگهداری را هم بانک مرکزی ۱۰ هزار یورو اعلام کرده است، نگهداری مازاد بر آن هم غیرقانونی است، مگر اینکه سندی مبنی بر قانونی بودن آن در دست باشد.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان افزود: در ورود ارز به کشور هم اگر مازاد بر ۱۰ هزار یورو باشد، هنگام ورود به کشور باید اظهار شود و هنگام ثبت این اظهار در سامانه ثبت فرد می‌تواند آن را به عنوان ارز قانونی در اختیار داشته باشد و نگهداری کند و حتی اگر این فرد بخواهد دوباره همین میزان ارز را از کشور خارج کند، مشکلی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

لزوم ارائه مستندات قانونی از سوی مسافران نوروزی برای ورود و خروج ارز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
بعد از نوروز كه مسافر خارج كم ميشه دلار برميگرده زير ٤٠٠٠
آخرین اخبار