معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:

حجاب مانع حضور زنان در اجتماع نیست

حجت‌الاسلام شرفخانی گفت: حجاب مانع حضور زنان در اجتماع نبوده بلکه حجاب بهترین وسیله برای حضور با امنیت در اجتماع است.

حجاب مانع حضور زنان در اجتماع نیستبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام احمد شرفخانی درباره شخصیت والای حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی بی نظیری برای زنان و مردان است؛ ایشان امام و رسول نبود، اما معصوم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف حضرت زهرا(س) را الگویی برای رسالت‌مداری و ولایت‌مداری دانست و تاکید کرد: به این دلیل می‌گوییم حضرت فاطمه زهرا (س) معصوم بوده زیرا اخلاق، رفتار و منش ایشان صحیح و بر حق بوده است.

شرفخانی گفت: حضرت زهرا (س) در ابعاد مختلف زندگی اعم از فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و اقتصادی می‌تواند الگویی برای بشریت باشد و رفتار ایشان به‌عنوان سند زندگی بشریت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی حضرت زهرا (س) را الگویی برای زنان در امور ازدواج، همسرداری، تربیت فرزند، حجاب، عفاف دانست و گفت: حضرت زهرا (س) را صرفا به‌عنوان یک معصوم که در مشکلات به ایشان متوسل می‌شویم، نبینیم بلکه به ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگ اسلام اشراف پیدا کرده و از آن استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره موضوع حجاب تاکید کرد: حجاب مانع حضور زنان در اجتماع نبوده بلکه حجاب بهترین وسیله برای حضور با امنیت در اجتماع است.

شرفخانی با اشاره به اینکه بدحجاب به حقوق دیگران تعرض می‌کند، تصریح کرد: حجاب یک مسئله فردی نیست و مهمترین بُعد حجاب بُعد اجتماعی است.

وی درباره افرادی که می‌گویند حجاب یک مسئله شخصی است و هیچ ارتباطی به دیگر افراد جامعه ندارد، گفت: برخی بدحجابها می‌گویند لا اکراه فی الدین؛ در جواب این افراد باید گفت که لا اکراه فی الدین صحیح است و کسی به زور نمی‌گوید که دین یک شخص باید اسلام باشد اما کسی که دین اسلام را پذیرفت دیگر تسلیم احکام الهی است بنابراین نمی‌تواند بگوید لا اکراه فی الدین.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف افزود: برخی افراد هم هستند می‌گویند اصلا دین اسلام را نمی‌پذیریم بنابراین لزومی بر حفظ حجاب نمی‌بینیم؛ به این افراد می‌گوییم اگر مسلمان هم نیستید باید قانون این کشور را بپذیرید زیرا پذیرفته‌اید که در این کشور زندگی کنید؛ حاکمیت این کشور اسلامی است بنابراین باید به قوانینی که مردم با انتخاب نمایندگان تصویب می‌کنند، پایبند باشند.

شرفخانی سلامت جامعه را در گروی حجاب دانست و گفت: حجاب به معنای امنیت روح و روان جامعه، امنیت خانواده و تحکیم خانواده است.

وی با بیان اینکه هرکسی که با شئون خارج از چارچوب قوانین کشور و اسلام حرکتی را انجام دهد به حقوق دیگران تعرض کرده است، خاطرنشان کرد: برخی افراد شعار حقوق شهروندی را مطرح می‌کنند اما به این مباحث ابتدایی علم و سواد ندارند و عده‌ای هم بازیچه‌ افرادی در پشت پرده هستند.

انتهای پیام/

رفتار خارج از چارچوب قوانین کشور و اسلام تعرض به حقوق دیگران است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محمد شرافت
۰۸:۴۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
سلامت معنوی بعد فراموش شده سلامت قطعاً همه ما شاهد توکل و توسل بیمارانمان به ذات حق تعالی و معصومین (سلام ا... علیهم اجمعین) بوده‌ایم و بسیار شنیده‌ایم که بیماران آگاهانه و با اعتقاد همه چیز را به حضرت حق واگذار می‌کنند و طلب شفا از او می‌نمایند. اما اگر از ما بپرسند چه جایگاهی برای شفای بیماران در ابعاد معنوی قایل هستیم، تقریباً باید اذعان کنیم که مستند علمی برای آنها تهیه نکرده‌ایم و اصولاً نمی‌دانیم و یا نمی‌توانیم از میزان تاثیر اعتقادات مذهبی و معنوی بر سلامت مطلع شویم و آن را به کار گیریم. این نقصان امروز بیش از همیشه در ساختار مدیریت سلامت نمایان شده است. به همین جهت دنیای پیشرفته،/
مهندس محمد شرافت