معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد؛

ضرورت خرید دستگاه امحای زباله در استان قم

ضرورت خرید یک دستگاه امحای زباله برای استان قم اظهار کرد: برای خرید این دستگاه به ارزش 1.5 میلیارد تومان منابع مالی را نداریم.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محسن بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به ضرورت خرید یک دستگاه امحای زباله برای استان قم اظهار کرد: برای خرید این دستگاه به ارزش 1.5 میلیارد تومان منابع مالی را نداریم، این دستگاه برای ساماندهی پسماندهای پزشکی اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: باید هزینه دفن پسماندهای پزشکی به صورت کامل از مطب‌ها گرفته شود، نباید هزینه دفن این پسماندها را از مردم عادی بگیریم، مبالغ کنونی تعیین شده برای ساماندهی پسماندهای مطب‌های پزشکی اندک است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: جلسه بعدی کارگروه مدیریت پسماند استان قم باید در سایت البرز برگزار شود تا با همکاری مدیران بتوانیم که تصمیمات مناسبی در خصوص پسماند استان بگیریم.

بهشتی، مدیریت پسماند را یک مساله مهم دانست و تصریح کرد: در این خصوص به عملکرد گذشتگان ایراد می‌گیریم، اما با این وجود همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید کمیته فنی کارگروه مدیریت پسماند استان قم فعال شود و مسائل فنی در این کمیته مورد بررسی قرار بگیرد، باید ساماندهی پسماند عفونی اولویت کمیته فنی کارگروه مدیریت پسماند باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: مدیریت استان مخالف است که به بهانه اشتغال، آلاینده‌های بقیه استان‌ها وارد قم شود، این استان در بین چندین استان صنعتی قرار گرفته و استان‌های مجاور صنعتی تر از قم است، دغدغه اشتغال در استان داریم، اما باید به مسائل محیط زیستی توجه کنیم.

بهشتی فعالیت کارخانه‌های سرب را یک معضل برای استان قم دانست و تصریح کرد: برای این کارخانه‌ها مواد اولیه از بقیه استان‌ها وارد می‌شود که این مساله معضلات آلودگی برای قم به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در سال 96 اتفاق خاصی در زمینه مدیریت پسماند استان قم رخ نداد، اما امیدواریم که در سال 97 با برگزاری جلسات بیشتر کارگروه مدیریت پسماند در استان با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی، در کنار اشتغال، معضلات مربوط به محیط زیست قم را حل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: برای همه امروزه آشکار شده است که یکی از معضلات مهم کشورمان، معضلات محیط زیستی است و همه به این مساله اذعان دارند.

بهشتی با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار در استان قم اظهار کرد: گرچه که این کار نمادین بود، اما اجرای آن در زمینه فرهنگ سازی موثر است.

وی ادامه داد: زائرین در چند سال اخیر بر نظافت شهر قم تاکید داشتند و این مساله مایه مباهات است، البته امیدواریم که در نوروز 97 این وضعیت بهتر از گذشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: در سال آینده در کارگروه مدیریت پسماند استان باید چندین هدف تعیین کنیم تا بتوانیم به این اهداف برسیم.

انتهای پیام/ت

ممنوعیت ورود مواد آلاینده به قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
آخرین اخبار